Resultat: Kandelaber av gress

Litt av en jobb å lage en kandelaber av gress og bindtråd, men det gikk da. Jeg så en sånn lysestake på et museum for mange år siden. Den var femarmet og så vakker. I gamle dager lagde de sånt, men jeg hadde aldri vågd å tenne levende lys i min! Om jeg snur den rundt blir det en lysestake til et batterikubbelys. Det fungerte mye bedre faktisk.

Hos meg ble det altså batterilys, men de er jammen så tunge! Selv om jeg forsterket lysestaken med et tykt pappkremmerhus i bunnen og en ekstra ring av gress på toppen, ble det lite stabilt. Jeg hadde tenkt å bruke den som adventsstake, men da måtte den jammen være sterkere. Skal jeg prøve å kle den inn i sement tro? Nei, det blir det ikke, men det var artig å prøve gamle teknikker.

4 kommentarer
    1. Den er jo kjempefin! Men er nok lurt med ikke-levende lys ja…..! Hmmmm – forsterking må til på en eller annen måte da?? Kanskje du finner på no lurt! Klem <3

    2. Var artig å se at det ble lys i hvertfall..Gøy å lage noe etter noe man har sett fra eldre dager.
      Kanskje ståltråd må til???
      God kveld og klem…

      1. Ja, den ble koselig med de batterilysene. Jeg har brukt ståltråd ja, men jeg må kanskje bruke enda sterkere ståltråd! 🙂 Klemsiklem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg