Roser til gavene.

Pynter du gavene du skal gi bort? Jeg gjør ikke det med alle, men det er artig å fikse litt. Gaver som jeg pynter har jeg framme som dekorasjon fram i mot julekveld. I år, som andre år, bruker jeg papir til det. Roser er artig. Disse er laget av vanlig kopipapir, men du kan bruke alt fra avispapir, tapetrester eller fargede ark.

Om du klipper ut noe som ligner dette, kan du lage roser.

Jeg brukte en sånn plastdigs til å legge såpestykket på som mal! Arket brettet jeg sammen, så jeg klipte ut mange deler på en gang. Det første arket legger du bladene tett sammen og limer, så det danner midten av rosen. Neste ark limer du  bare fast til det forrige i midten, lag på lag. Ikke legg de rett over hverandre, men forskyv bladene litt for hver “runde”!

Sånn fortsetter du til rosen er stor nok for deg. Vil du pynte litt ekstra bruker du en blyant og ruller kronbladene litt den ene eller den andre veien. Eller du kan brette eller krølle bladene litt. Bruk fantasien. Rosene er fine på julebordet også. Du kan lage marsipanroser på nesten samme måte.

Lykke til om du forsøker deg.

12 kommentarer

Siste innlegg