Roser til tørk.

Det er sikkert ikke moderne eller trendy, men jeg liker tørkede roser! Jeg fikk en herlig bukett rett etter nyttår, og de vil jeg ta vare på. To av rosene klipte jeg av stilken og satte dem ned i hvert sitt glass sammen med perler og pynt. Nei, de fikk ikke vann, de skal tørke.

Noen av rosene fikk ca. 7 cm stilk og ble stukket tett sammen i en sånn smal, avlang vase. I bunnen er det dekorsand. Så drysset jeg på noen perler og litt rosa bast eller hva det nå heter.

Vakkert? Det synes jeg. Den til høyre har ikke vann, men bak vasen satt jeg en liten vase med friske greiner av eføy i vann. Jeg likte det sånn. Rosene tørker mens de er en dekorasjon og eføyen får røtter så jeg får nye planter til våren. Bildet til venstre er roser jeg har fått før. De som har fulgt meg en stund husker kanskje det.

Det er to år siden jeg begynte å samle tørre roser i denne esken. Nå er den snart full. Esken fikk jeg med lotion og hårshampo en gang og den har et lokk med plastvindu. Når jeg lukker esken og setter den på høykant på hylla mi, er den som et eget lite eventyr av minner. Mellom rosene har jeg bittesmå speil, perler på tynn bindtråd og faktisk et smykke i grønt som har gått i stykker.

12 kommentarer

Siste innlegg