Så vakker!

Har du tenkt over det noen gang? Er du vakker? Klart det, vi er alle unike nemlig. Jeg så en film i påsken og jeg tror den het “I feel pretty”. Frøkna slo seg i hodet og fikk plutselig for seg at hun var aldeles perfekt og vakker. Hun nærmest strålte av selvtillit og glede. For en lykke!

Tror jammen jeg trenger et sånt smekk i hodet også. Da jeg sto i prøverommet i dag og skulle teste en trøye, ble jeg stum. Ikke av beundring akkurat. Der sto jeg i en slitt bh, ganske så vinterblek hud, og med valker både her og der, godt synlig i speilene på alle kanter. Hjelp, tenkte jeg først, men så fikk jeg nesten latterkrampe av å tenke å den frøkna. Jeg rettet meg opp og godtok at dette, det er meg! Jeg er jo super, ikke sant! Klart det. Hadde jeg hatt halvparten av den selvtilliten den berta fikk etter det slaget i hodet, så hadde det jo vært gull. Men vi bør smile til speilbildet og godta.

For ganske mange år siden hadde jeg en sånn periode der jeg ikke syntes så mye om meg selv. Jeg var på jobb og holdt på med mitt, da det kom en sprek kar inn i lokalet. Joda, han var pent kledd og blid, men jeg tenkte ikke noe mer enn det. Jeg var godt gift og hadde ikke noen andre menn i tankene. Men det hadde kollegaen min. Hun la seg langflat etter mannen, skravlet, vred seg og forsøkte å få all oppmerksomhet. Han svarte høflig, men var slett ikke med på notene. Det hele ble ganske pinlig. Jeg holdt på å le meg i hjel av alle kommentarene, og da kom det fra mannen. “DU er vakker du!” Jeg snudde meg rundt i en fart og oppdaget at han mente MEG???? Da jeg spurte hvorfor, kom svaret jeg aldri glemmer. “Fordi du smiler med øynene og er deg selv.” For en kompliment  eller? Vi får smile mer til hverandre, så oppfatter vi ikke bare andre, men også oss selv, om vakre.

12 kommentarer
    1. Ååå så fint sagt 🙂 Og gleden synes gjennom øynene og smilet og kroppsholdning osv… Og vi er vakre utvendig og innvendig, selv om vi av og til må ta en kamp med oss selv 🙂

      klem

    2. du har rett ,vi er alle unike og alle har noe vakkert ved seg ,og dei speilene på prøveromma taler ikke sant ,jeg ser mye bedre ut i speilet her hjemme enn dem i butikken ,kan ha med lyset der å gjøre

    3. Det var et flott kompliment du fikk 😘 sånne må man huske! Ellers tror jeg vi alle trenger å slå huenoen ganger, slik at vi blir litt mer fornøyde med oss sjøl! Klem 😘

    4. Så vakkert innlegg. Og så sant. Vi er vakre på alle våre forskjellige vis. Men ikke så enkelt når en må slåss med tanker, alderstillegg og alt det der. Skulle gjerne har blitt slått litt hardt i hodet jeg også, fått litt mer sjøsikkerhet. Men ikke så lett når omverdenen prøver å gjøre en usynlig. Men du verden det er mye å lære. Og så måtte det være aldeles herlig det komplimentet fra han mannen som kom inn og SÅ deg. <3

      1. Tusen takk. Ja, vi trenger visst å få det inn med teskjeer for å skjønne at vi alle er unike og vakre på hver vår måte.

        Nei, den kommentaren har jeg aldri glemt. Men det var en skikkelig sur kollega etterpå. Jeg fikk skjenn fordi jeg hadde flørtet med en mann HUN ville ha. At han ikke ville be henne ut, var plutselig min feil. Jeg som var gift og greier. Heldigvis klarte jeg å la være å smelle tilbake, men si det akkurat som det var, at hun måtte begynne å være seg selv. Menn/gutter blir jo helt stressa av de jentene som gjør seg til for å få napp. Sånn var det i gamle dager da, før Tinder og internett. 🙂 🙂 🙂 Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg