Såååå klønete…

Hvordan i all verden bruker man dette? Det er en strammegardinstang. Jeg kjøpte den i går, og skulle henge opp en gardin på kontoret mitt, men jeg er visst ikke teknisk anlagt? Ikke vet jeg hvordan de fikser dette? Må man skru det fra hverandre eller? Jeg kan ta ut den ene skinnen og det er jo ok, men jeg skal jo stramme det opp i vinduskarmen, men hvordan? Jeg får visst klare meg uten gardin.

Utenfor har vinteren kommet med et lite dryss av snø, så jeg trenger jo ikke dekke til vinduet heller. Jeg hører sidensvansen synge og sola er på vei opp over hogstfeltet. Om jeg får opp gardinen eller ikke, det får tiden vise. Jeg skal ha en fin dag likevel, selv om jeg har blitt en skikkelig snørrunge. Jeg hater å være forkjølet, men nå var det visst min tur. Fint at det var nå, og ikke midt i jula kanskje!

Min advenstkalender er på plass. Små julelys, 24 stykker! Jeg skal tenne et og et fram mot julekveld.

Fredag er det, og julebordhelg. Om jeg orker å reise i selskap ander jeg ikke enda? Men sånn er det bare, jeg skal uansett kose meg mot advent.

14 kommentarer
    1. Jeg har en slik stang. Noe kjelkete å få til, men det er en skrue som må festes bak på den. La stangen være litt større enn der den skal stå. På den ene siden er det fjærmekanisme som gjør at stangen kan presses på plass. Det har snødd litt her i dag også, men heldigvis kom bilen seg dit den skulle. Ønsker deg god og rask bedring, og masse kos med et adventslys om dagen <3

      1. Ja, jeg har hatt flere sånne stenger, men de var ikke som denne? Etter å ha tenkt litt, ingen bruksanvisning fulgte med, så forsto jeg. Nå er gardinen på plass. Formen er ikke god, men noe koselig får jeg finne på i dag. Spille litt julemusikk kanskje?Snøen ligger der så hvit, men det er bare som et melisdryss. Takk for fine ord og ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    2. jeg leser att du har fått gardina på plass,det er bra :=) kjedelig med forkjølelse,min mann er det også,jeg må ikke bli smittet jeg som skal oppererast neste uke ,så her renser jeg luften daglig med eteriske oljer :=) snøen kom til oss også i natt men nå er det mer regn enn snø,men fortsatt er det kvitt ute,min julekalender er julehefte ditt,gleder meg til å begynne på den,masse god bedring

      1. Ja, jeg fikk det til bare jeg fikk tenkt litt! Ergerlig med forkjølte. Min mann lå rett ut i feber forrige uke og jeg var redd for å bli syk til julemessa. Heldigvis gikk det bra, men nå var det min tur. Håper du holder deg i form så operasjonen blir gjort. Jeg får krysse fingre og tær for deg!

    3. Slike stenger har vi på kjøkkengardinene våre.

      Det å henge opp kjøkkengardinene på den er mannen min sin oppgave, for det er et prakk å montere sammen igjen.

      Huff så kjedelig med forkjølelse. Mannen min var sykemeldt forrige uke pga luftveisinfeksjon og kraftig forkjølelse. Han hoster ja!

      Vi fikk snø i går kveld og natt, men det var mye slaps og våt snø når jeg var ute tidligere i dag.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ikke alltid lett når det ikke er noen forklaring. Men jeg fikset det! Takk for omtanken. Orker ikke stort i kveld, men det går sikkert over. Klem

    4. Ikke vært borti slik stang..ser du fikk det til ! Koselig med snø og julepynt hos deg..har henta opp litt fra boden..blir vel å pynte litt på søndag tenker jeg 🙂 Har vært forkjøla jeg også..men kjennes bedre ut nå… God bedring og klem til deg <3

      1. Uff, det er mange som er forkjølet nå. Kjedelig er det. Jeg har fått fram litt adventslys her og der, og det får være nok når ikke formen er bra. God bedring til deg også! Klem

    5. Tullehøna, du er vel ikke klønete! Slike gardingreier kan være skikkelig vriene å skjønne. Den adventskalenderen med lysene er jammen meg en nydelig ide 😀 <3 Du finner på så mye fint du <3 gooodklæmme 😀

    6. Gardiner skjønner jeg ingenting av. Her kommer lyset inn 🙂 Så vakre bilder og så nusselig kalender <3 ååååå, søt altså. klem…

      1. Nei, det er ikke alltid lett det der. Lys er fint, men når man ikke vil ha sola rett på daten om morgenen, er det fin med litt skygge!!!! Klemsiklem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg