September….

Så var det brått september. Ute regner det i dag og det er skikkelig høstlig. Jeg tegner juletegninger og måtte spille en julesang for å komme i stemning. Koselig er det, synes jeg. Jeg har noen oppdrag med illustrasjoner i julehefter, så julenissene har trippet fram over arkene mine i hele sommer. Nå er det bare tre måneder til desember, og innen det må jo alt være på plass. Sånn går dagene med litt av hvert. Jeg hadde trodd jeg skulle komme bedre i gang med blogg i august, men sånn ble det ikke. Mye reising og dertil dårlig nett, har gjort at det ikke har vært lett hverken å legge ut nytt selv eller følge med overalt. Insta og face er enklere på den måten, for man kan ofte lese overskifter og se noen bilder med dårlig nett også. Men sånn er det, jeg tenker at det finnes en tid til alt.

Formen har ikke vært god det siste året, så jeg skal liksom ta det med ro her!!! Det er ikke lett, men det å tegne er veldig avslappende i hvert fall. Trimme skal jeg også og hjelp, gå ned mer i vekt! Høyt blodtrykk er ikke å spøke med, så jeg er flink nå. Her skal det bare bli bedre tenker jeg. Jeg vil ikke begynne med tabletter, før alle andre ting er utprøvd. Litt tungt innlegg kanskje, men sånn er også dagene. Om vi ikke har det litt “mørkt” i mellom, så vil vi heller ikke sette pris på det “lyse”! Jeg spiller videre min musikk, og med tente stearinlys og kaffe går det så fint så.

16 kommentarer
    1. Har liksom følt at det ikke har sprudlet helt på dine kanter 🙂 Sender masse gode tanker og håper nissene skaper glede og energi 🙂 Klem

      1. Nei, det har ikke akkurat sprudlet her om dagen, men det går seg vel til. Takk for gode tanker. Ja, julemoro gir meg forventning til hva som skal komme siden. Klem tilbake:)

    2. Nydelig fotomontasje! September er litt sånn sepia- farget! Jeg oppfatter deg langt fra som negativ om du nevner at ikke alt er helt på topp. Nærmest daglig uffing og klaging er noe annet. Håper du får regulert blodtrykket uten piller. De demper jo bare symptomet – ikke årsaken – som ofte handler om en form for stress.🌹

      1. Søt du Kari! Yes, det er måneden for litt vemod over at sommeren er over og at naturen går til hvile. Sepia! Vanligvis er jeg ikke den som klager, men de siste årene har vært så slitsomme, at da kommer det indre stresset også. Jeg forsøker å gjøre noe med årsaken, og litt vektnedgang mente legen at kunne gjøre underverker. Vi får nå se hva jeg klarer. Det er ikke lett å leve på diet heller. Men jeg er motiovert, og det hjelper jo stort!

    3. Så fint å lese litt fra deg også igjen ♥ Det er nå engang sånn at man ikke alltid er i form, så det må du ikke tenke på. Viktigst er det jo at du gjør fornuftige grep for å bli bedre.
      Ja tenk, nå er september her allerede, og vi går fort mot mørketid og jul. Jeg beundrer deg som har begynt med julen allerede. Det er godt gjort. Jeg sliter jo med julestemningen til og med når julen faktisk er her 🙂 Men du gjør en viktig jobb for å skape julestemning for andre, og det er absolutt en god ting.
      Kos deg med dine ting, og så ser jeg frem til å lese mer når du igjen får anledning til å skrive noen ord 🙂
      Gode klemmer 🙂

      1. Nei, ikke alle dager er like greie for noe av oss. Bloggen har jeg vært glad i, men ikke det en gang har jeg hatt lyst til å starte opp igjen etter sommeren. Jeg leste inne hos deg, og du ga meg jammen motivasjon og nye tanker.

        Jeg gleder meg alltid til førjulstiden, så det er gøy å tegne til det. Jeg illustrerer litt i to hefter som kommer, og gjett om jeg gleder meg til å se hvordan det blir. Jeg sier i fra det selges, så kan du sniktitte i butikken om det ikke er plastet inn da. Et juleeventyr her på blogg blir det også, for det blir liksom ikke jul for meg uten det. For å bli klar, må jeg begynne tidlig kjenner jeg. Takk for fine ord og ha en vakker dag! Klem 🙂

    4. Jeg har hatt det litt sånn som du i det siste, vi kommer oss ovenpå igjen. Litt tøft å komme i gang med høsten også, overgangene er kanskje de tøffeste. SÅ går det seg til. Kanskje vi sees igjen i løpet av høst eller vinter, det hadde vært koselig <3

      1. Jepp, vi fikser det etter hvert begge to. Jeg liker vanligvis høsten, men i og med alle mine rutiner og opplegg er forandret, så blir det som fremmed! Men man vender seg. Jeg gir meg ikke, selv om dagene har vært tunge. Det lysner snart litt her og der! Jeg koser meg med tegninger til to julehefter og har begynt litt på mitt eget også. Desember kommer fort! Fint å treffe deg, så det hadde vært koselig igjen om det passer en gang. Klem 🙂

    5. Koselig å høre fra deg igjen! Nei, livet er ikke alltid like lystelig! Men – det er godt å skrive det ut, og det kan være greit å dele med andre! Du er flink og står på! Mange gode klemmer <3

      1. Takk du! Nei, det livet går opp og ned. Ikke alltid lett å henge med. Jepp, det hjelper å dele det med seg. Ved å sette ord på det, så tenker man litt ekstra også. Jeg gir meg ikke så lett, så med små skritt kommer jeg nok på plass i høsten. Klem tilbake!

    6. For noen nydelige bilder! September her har fulgt opp med regn der august sluttet. Vi har nesten hatt høst i en måned alt, føles det som. Håper du får slappet av og at blodtrykket bedrer seg. Julenisser høres koselig ut, tror nesten jeg skal begynne å glede meg til den tiden igjen <3

      1. Takk du! Ja, det er høstlig her også. I dag regner det og er helt grått. Men sånn er det. Ja, jeg jobber med det blodtrykket, men lett er det ikke å få bukt med sånt på noen måneder. Jeg synes det er koselig å ha noe å glede meg til, så jeg drømmer litt allerede. Klem 🙂

    7. Gode tanker og en God Klem fra meg…..Så koselig å treffe deg i sommer. Dette går bra håper vi..Ut på tur letter både det ene og andre.

      1. Hjertelig takk. Ja, det var en trivelig dag og et godt minne. 🙂 Ja da, jeg jobber med saken.Når man får beskjed av legen om at noe må gjøres blir det litt alvorlig liksom. Heldigvis er jeg glad i å gå turer, men det er vel maten jeg må tenke på og det er ikke lett å forandre vaner. Men jeg skal klare det!

    8. det er høst ja og jeg liker høsten jeg,kunne vært varmere,men sånn er det så har vi gode ullklær å ha på :=) ikke alltid det er lett å blogge,har vært lite på jeg også i det siste,vi skal jo leve livene våre utenfor pc også :=)skal en gjøre noe til jul må en nok begynne nå,jeg kom i gang med julegavene når jeg var på miniferie nå,og er jeg heldige er jeg ferdige til advent i år som tidligere år,jeg liker å kunne nyte adventstiden uten å sjaue med julegaver hi hi ,håper du har gode dager :=)

      1. Ja, høsten kom så fort, men det er lite farger her enda! Litt rødt i toppen på noen osper og litt gule blader danser i vinden.Jepp, det nye blogglivet er ikke for meg. Jeg blogger som før har jeg bestemt, for jeg kan da ikke sitte her på bloggen i timesvis. Dumt, for alle andre legger ut mye fint, men jeg rekker slett ikke innom alt. Ja, advent skal nytes, så her skal det også fikses før den tid. Gleder meg alltid til advent og det å gjøre litt som jeg vil. Vil jeg bake så gjør jeg det, vil jeg lage dekorasjoner så kan jeg det og vil jeg dra til byen å se på alt som selges, ja, så er det mitt valg. Dagene går heldigvis bedre og bedre. Nå er det snart tid for tyttebærplukking og fårikål også. Ha en fin søndag. Her går vaffelpressa for yngestemann kommer innom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg