Ser du dem?

Når fjorårsgresset har samme farge som rådyrene, er de ikke lette å oppdage. Ser du de på første bildet? Det er fire stykker man ser bakparten på her.

I går kveld fikk jeg meg en skikkelig tur langs skogkanten, og der holdt rådyrene til. Jeg listet meg så stille jeg kunne langs jordekanten, og hadde vinden fra meg. Så fint å se dem. Men det var litt vel mørkt for de perfekte, klare bildene. Jeg viser dem likevel jeg.

Plutselig fikk jeg en melding og dermed var den seansen med rådyra over. Ikke hadde jeg tenkt å sette telefonen på lydløs. Men det var da noen merkelige skyer å ta bilde av også.

I dag er det grått her og kaldt fortsatt. Jeg har vært hundevakt i noen timer. Det ble en tur ut, godt kledd. Bonden har startet på våronna med å gjødsle enga, så i dag så jeg ikke et rådyr. Vanligvis går det mange er om morgenen, men med hund rømmer de jo alle veier også, selv om den er trygt i bånn. Får vi snø i dag? Ikke vet jeg, enda er det oppholde.

12 kommentarer
    1. Så fine bilder! 😀

      Klart du må legge med dem, de er jo så flott disse rådyra, og jeg ser dem, men ikke sikkert jeg hadde sett alle 4 på første bilde 😄
      Har nettopp gått tur uten kamera for en gangs skyld. Hyttenaboene med Nemi gikk forbi, og spurte om vi skulle være med en tur. Og da la jeg igjen mobilen, for ellers MÅ jeg liksom ta bilder. 😁
      Nydelig vær her i dag 🌞
      Nyt dagen videre! Klem 🥰❤️

      1. Koselig med rådyrene i naturen. Ikke alle turer har jeg med kameraet heller. Når jeg går trimtur med naboen er bare telefonen med. Det er sjelden jeg tar bilder da, for den kan ikke zoome. En og annen solnedgang blir det. Klemsikle 🙂

    2. Fantastisk himmel, ser ut som noe har “bromma” over, noe med eksos eller noe annet som har drevet et farkost framover. Syns bildene av rådyra var fine. Artig å observere. Litt kjedelig med denne tida, når den dufta river i nesen, Men det må vel til. Klem <3

      1. Utrolige skyer. Jeg tror det var vinden som tok dem og lagde skikkelige mønster. Artig. Gjødsel lukter ikke blomster, men det må jo til det også. Klemsiklem:)

    3. Herlige bilder – de rådyr-rompene så ut som snøflekker….! Hurra for at jeg ikke har brillene på! Når bøndene er på jordet – ja, da er det jo vår da! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg