Ser stjerner…

For et styr for noen stjerners skyld. Hvordan skal jeg ha det? Skal stjernene henge høyt opp eller langt ned, er de finest med lys eller uten, pynter de med hull mer enn de som ikke har? Ja, jeg bare spør? Ble litt sjokkert over ledningen til lampa på den ene. Den er jo så kort, at man MÅ kjøpe skjøteledning også. Noe så dumt. Vi vil jo ikke ha skjøteledinger overalt heller. Jeg valgte å legge en batterislynge inn i den ene. Men er det fint med det gule lyset i den hvite stjerna, når jeg vil ha den hvit? Har jeg kjøpt feil pære? Hjelp, for surr på grunn av noen stjerner.

Jeg begynte ute i stedet, det var enklere trodde jeg. Men klar ble jeg ikke der heller. Jeg får fortsette en annen dag, som det ikke regner. Ser du bildet oppe til venstre? Det er potetfigurene jeg skar ut. De ble heller ikke som tenkt. Hjelp, som de krøp. De er bare det halve av hva det var, da jeg lagde dem. Men jeg skal se mer på dem en annen dag også.

Nå vil jeg slappe av litt og nyte en kaffekopp og en bolle med sjokoladebiter. Ærlig og redelig kjøpt sjokoladebolle.

10 kommentarer
    1. Ikke alltid like lett å få pynta – det er nå iallfall helt sikkert! Stjernene dine er flotte – jeg liker litt gult lys! Syns virkelig du fortjente både kaffe og sjokoladebolle! God klem <3

      1. Ja, det ble bra til slutt. Innen jeg la meg likte jeg den “gule” stjerna i vinduet. Om dagen, uten lys er den helt hvit. I dag er det som vår her, så man glemmer jo helt at det snart er desember. Sola skinner og fuglene synger. Men det er koselig i mørket om kvelden. Klemsiklem:)

    2. hi hi det skal ikke være enkelt nei ,men du hadde no tre fine stjerner da ,men dumt att en har kort ledning ,ikke alle som har kontakt oppunder tak :=) blir nok orden på lysene i år som i fjor ,kaffe og fersk bolle ,mmmm det er kos det ja

      1. Ja, du fikk meg til å le!!!!! En av stjernene skulle i vinduet med lys i. Den andre hvite står oppe på et skap, og den tredje havnet på kontoret mitt. Men hva du fikk meg til å le av? Jeg HAR jo kontakt oppe ved taket. Det er bare det at jeg hadde glemt at det var en dobbelkontakt. Jeg har brukt den ene kontakten til en lampe fra før. Skal si jeg fikk fram gardintrappa og feide opp den stjerna i en fart. Mannen min lo da han kom inn, for han hadde ikke glemt at vi hadde dobbelkontakt der kan man si!!!! Men nå er den fint på plass, i det jeg kaller rett avstand fra både topp og bunn. Så fornøyd. 🙂

    3. Ja, jeg tenkt å begynne med stjernene i helga også. Det blir litt koseligere.
      Potetfigurene er veldig kreativ. Du trnkt det som julekrybbe ikke sant? Jeg lurer på jeg kan gå det til i trolldeig? Artig å eksperimentere:)
      Jeg tenkte også å lage vinterpynt ute, men det ligger fortsatt i tankene mine:) Det regner her også:)
      Ha en fin dag!

      1. Ja, jeg også tenkte jeg skulle vente, men i går kveld lyste den ene store stjerna i vinduet mitt. Så koselig. Potetfigurene skal bli en julekrygge, tenkte jeg, men jeg skjærer nok ikke ut mer av det materialet. Hjelp, som det krøp. Jeg burde vite det, for det er ikke første gangen jeg har skåret i potet, men det var lenge siden. Trolldeig er bedre! Koselig å pynte litt etter litt fram imot jul. Da har man gleden lenge. Ha en fin dag ! 🙂

    4. Ja hvordan skal de henge og slikt…. Koselig er det iallefall, å pynte til jul 🙂

      Og en bolle med sjokolade og varm drikke til, det er bare lekkert !

      Ønsker deg en god torsdag kjekke du <3 klem

      1. Ja, koselig er det. jeg fikk det da på plass etter fint tips fra Fruens Vilje!!!! Kakao er vinterkos hos meg før gløggen. Den har jeg ikke smalt enda, men jeg gleder meg til det med rosiner og hakkede mandler. Nam!!!! Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg