Siste dag i februar.

Jeg skulle ønske du kunne høre den lyden jeg har utenfor nå. Alle tretopper i nærheten har jeg saumfart med kamera, men ikke en fugl er å se der. Det hørtes ut som lyden kom fra furua, men der var det bare en mengde med kongler. Fuglene holder konsert hos oss i dag, og for en vakker konsert. Jeg ser ingen av dem. men de holder nok til lenger unna meg. Det er vårsang for første gang i år. En diger flokk med fugler synger samstemt og vakkert på denne siste dagen i februar.

Naturen er liksom ganske brun om dagen, selv om sola titter innom av og til og grusveiene snart er uten is. Ny årstid er det visst her. Den brune vinteren. Men nå er det nytt på gang, og det er oppmuntrende i disse rare og skumle tider. I morgen er det mars og vi får håpe på frihet, fred, mer farger og mer fuglesang.

Sånn var lyden. Rødvingetrost!

16 kommentarer

Siste innlegg