Siste vers….

Oktober synger på siste verset. Nå gleder jeg meg til november. Her feirer nabobarna Halloween i kveld, og jeg er klar med godteri. Ja da, jeg vet at den dagen er på mandag, men for at barna skal kose seg skikkelig i helga legger vårt Vel den feiringen til nærmeste lørdag. Ute blir det tent bål og det er servering til alle i mørket. Fint for ungene, selv om jeg ikke er så tilhenger av dette egentlig.

Men jeg gleder meg altså til november. Nå skal alt oransje vekk, og jeg skal ha en rolig måned med kongler, kvister, grønt som furu og gran, masse stearinlys i hvitt, kakao, pledd, saueskinn og puter. Like koselig hvert år, synes jeg. Høsten er over for denne gang, og vi går inn i vinteren, selv om jeg neppe tror vi får snø med det første……

16 kommentarer
      1. Ja, jeg vet at november regnes som høst, men for meg er november vinter! Det har vel noe med barndommen å gjør. November var snø, skiturer, kulde og is for meg. Ofte kom jo snøen til vinterdagen midt i oktober, og snøen lå til langt ut i mai! Sommer for meg den gangen, var juni og jule, og i slutten av august kom høsten. Men det er jo feil etter de vanlige beregningene. :)Jeg har nok en annen inndeling av årstiden i hodet, og da blir det nok feil andre. Men litt morsomt å tenke på. 🙂

    1. Jeg syns egentlig det er litt flott med Halloween, jeg….. glade unger, mye skumlinger, fint farga stæsj…..! I år har jeg ikke sett noen, men jeg er klar…! Klem <3

      1. Ja, det er vel blitt en grei ting med årene, men jeg liker ikke alt det blodoggørrgreiene. Her var barna så trivelige og jeg deler gjerne ut godteri neste år også. Nærmere 50 unger innom, så det gikk unna. Det er visst ikke noe andre Vel her i nærheten som har sånn feiring som oss, så da kommer klassekameratene til de som bor her gjerne. Gøy for dem, og jeg gleder meg over at de har det fint. Klemsiklem:)

    2. November blir oppussing her hos oss. Vi har tenkt å få ferdig stue 2 før jul, så vi må sette i gang 😉
      Fint å ha noe å holde på med og jeg gleder meg til å få den ferdig og pynte til jul 😀

      Klem fra meg <3

      1. Oyda, det blir spennende. Her blir november stille tror jeg og det er helt greit det også. Mye som skjer i familien, så det er alltid noe man må stille opp på, når formen er der. Klem fra meg 🙂

    3. Jeg pleide å ha litt godis tilgjengelig rundt Halloween, i fall noen skulle ringe på. Det kom aldri noen så jeg endte opp med å spise det selv, så nå kjøper jeg ikke noe lenger. Nesten litt rart at oktober er over og det snart er bare en dag igjen… Ønsker deg en fin søndag, klems 🤗

      1. Ja, det er forskjellig. Jeg telte ikke, men jeg vet jo hva jeg delte ut, og det var til mellom 45 og 50 unger det. Koselig var det, for barna er så vennlige og takker pent alle sammen. Ja, nå kommer november, og hvor ble oktober av. Men vi får ta en dag av gangen. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg