Skjære og fikse….

Dagene går unna i koronatiden også. Det er tid for å pynte gravene og dekorere hjemme. Jeg har vært i skogen etter kvister og mose. Nå er kranser og hjerter klare til avhenting av familien vår. En fin tradisjon for meg.

Ellers har jeg utfordret meg med litt lysmoro. Niesene mine drev med sånne twisted stearinllys, og jeg måtte jo forsøke også. Joda, de ble tvinnet, men ikke så fine som andre får til, så det viser jeg ikke her. Men jeg dyppet like godt en kubbelys ned i det varme vannet, trykte og skar litt, så det ble en engel av det. Pen? Nei, det synes jeg ikke den ble, men den hadde sjarme etter at jeg hadde malt den!

Når jeg skulle lage middag, så lå jo den kniven der. En potet fikk kjørt seg! Synes det ble litt annerledes med et Jesusbarn av potet? Nå har den tørket siden i går, og som alle rå poteter som blir liggende på benken, blir den mørkere og mørkere.Det skal bli spennende å se om denne figuren bevarer formen etter en stund. Kanskje jeg må skjære ut en Maria og Josef også? Men da må jeg ha litt større poteter enn de jeg nå har hjemme.

I går hadde vi stekte røkte pølser og blomkål til. Da ble endestykket av blomkålen skåret til. Det ble fine stjerner det! Jeg kokte dem og de smakte godt. Gøy med kniv om dagen og kvister, kongler og mose!

12 kommentarer

Siste innlegg