Sliten….

Det blir ikke mye tid til blogging i romjula. Men sånn er det innimellom. Denne gangen er det ikke fordi vi har huset fullt av gjester, men fordi andre trenger litt hjelp. Flytting i desember er ikke alltid lett. Godt at vi kan stille opp med litt av hvert så det nye året kan møtes med litt ro og orden. Jeg har følt meg som Inga i juleeventyret mitt de siste dagene. Med humør går det fint.

Men i kveld føler jeg meg som en liten unge som trenger hvile, og bamsen kanskje. Ja, man blir sliten av å gjøre sånne krafttak. Fin trim da. Dere skulle sett meg, liggende på magen på gulvet og vaske under skapene, klatre opp gardintrappa og tørke støv av lampene, så var det vask av gardiner, risting av tepper og enda flere gulver som skulle bli rene.

Nå er det verste gjort og jeg føler at jeg har vasket det gamle året vekk. Snart kommer det nye inn over oss, og det skal jammen bli spennende å se om det året vil like, at jeg møter det med siste rest av klesvask og skurefilla. Rent, nytt år, med blanke ark, det blir bra.

11 kommentarer
    1. Så flink du har vært 🙂 Jeg tror nesten at neste gang jeg skal flytte skal jeg bestille både flyttefolk og nedvaskfolk. Det er verdt det 😛

      1. Ja, noen ganger passer det best. Men her skal vi ta litt annet også, så da er det bedre å fikse det selv i full fart mellom jul og nyttår. Tror ikke vi hadde fått et byrå til å gjøre det før etter jul. 🙂 Men nå er det verste gjort. Fint og rent blir det jammen. Nå er det full fart til uken med å legge opp gardiner og bære inn alt som skal på plass. Yngste vår som flytter nær oss for en stund, og da hjelper vi gladelig til.Klemsiklem 🙂

    2. Oi, du har virkelig stått på ja! Godt jeg tar flyttevask litt etterhvert her.
      Orker ikke sånn sjauing lenger jeg. 😄
      Heldige de som fikk så god hjelp ☺ Klem ❤

      1. Ja, dette var jammen trim. I dag måtte jeg ta litt her hjemme, så da fikk jeg “myket” opp litt stølhet. Det beste er jo å gjøre litt av gangen, men det er ikke alltid det går. Glad jeg er i form til å gjøre det. For to år siden hadde jeg ikke orket dette. Fint å hjelpe til. Klemsiklem:)

    3. Godt å få slik hjelp i flyttesjauen 🙂

      Ja nå er det like før det nye året smeller inn… og det er lov å kjenne på slitenheten 🙂
      God klem <3

      1. Ja, og godt å kunne hjelpe til. Flyttelasset står i vår kjeller, så nå skal vi starte det nye året med å rydde der etterpå. Yngste som flytter nærmere oss! :)Klemsiklem.)

      1. Knakende godt nytt år. Heldigvis tar jeg meg igjen fort, så i dag var det vask her hjemme. Det er jo helg vet jeg. Nytt år kommer og det blir spennende. Klemsiklem 🙂

    4. Koselig å kunne hjelpe til, men en blir så klart innmari sliten! Kos deg nå masse – med kvelden – og med det nye, blanke året! God klem <3

      1. Ja, jeg er så glad jeg kunne stille opp og at kroppen min fikser det. Ja, nytt år, tenk det. Så rart med 2022, men vi vender oss til det 😉 Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg