Snø, Frodiths utfordring, Vinterland

Så kom snøen til meg også. Vi hadde en nydelig rødlig soloppgang, før det sakte og stille begynte å dale ned små snøfnugg. Så vakkert!

Under snøen var det is, og hvor det var glattest, det så ingen. Snøkona hylte av skrekk.” Hva skulle du opp på den stigen etter nå da Snømannen min. Det er bare et par centimeter, så du trenger ikke måke takene enda!” Snømannen lå der helt stille……

Men heldigvis spratt han brått opp og var like hel. ” Nei, vet du hva min kjære! Om du ser etter så er det ikke et spor rundt den stigen. Jeg har ikke rørt den. Men jeg mistet fotfeste da snøkatten hoppet opp på meg. Sånn var det!”

Herlig med snø. Da kunne jeg leke litt med en pleksiglassbit, skrape sammen snø og finne på noe gøy. Om det blir liggende her hos meg er vel en annen sak, men det er gøy så lenge det varer. Flere fine innlegg i Frodiths Vinterland finner du HER!

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg