Som en unge….

Noen ganger føler jeg meg som en unge igjen. Nå om dagen har vi hatt kram snø og mildere. I nærheten går motorsaga gjennom tre etter tre, og det minner meg om barndommen. Min pappa hogde gjerne i skogen når det begynte å gå mot vår. Solskinn, bål, lukt av hest og lyden av sag, var vår.

Jeg elsket den tiden. På ski innover skogen med  niste i ryggsekken og varm kakao til oss begge! Doble brødskiver med ost og salt pølse ble stekt over bålet, og det smakte så godt. Jeg synes jeg kjenner duften av det enda, når jeg hører motorsaga inne på skogen,

Herlighet som jeg koser meg nå også. Snøtunge trær, snøfigurer og kos. Jeg føler meg som fem år igjen.

Det er så rart å tenke på hvordan jeg hadde det. I helga så jeg ikke en unge her i nærheten som lagde snømenn eller huler med foreldrene. Men jeg fikk masse bilder av mine søte tanteprisesser. De er som meg, både unger og foreldre. Ut i snøen og lek med ungene. Alle har så godt av det! Pluss at det gir så fine minner……

8 kommentarer

    1. Deilig å være ute. Da jeg vokste opp var det bare å være ute fra morgen til kveld.
      Var ikke snakk om noe annet.
      Fin historie her og masse herlige bilder, klemmer…<3

    2. For noen år siden var det fult av unger i blokkene her jeg bor, og da var det snømenn, hoppbakker og alt som hører vinteren til. Nå ligger snøen urørt utenfor vinduene mine 😉 Mine besteforeldre bodde hele livet på en husmannsplass uten innlagt vann. Så lenge bestefar orket, var han i skogen og hogg tømmer til å fyre opp i svart ovnene på kjøkkenet og i stua. Hihi, de fyrte så man til slutt bare satt i en tynne genser. Ønsker deg en fin tirsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg