Som en unge…

Jeg er kanskje barnslig, men naturen er for meg et eventyr! Det å gå rundt i våren og se på veksten, lytte til fuglene og kjenne duften fra morelltrærne, er lykke. Stadig finner jeg fine kvister med rare former, steiner med mønster og må plukke det opp.

Det er godt å bruke sansene og stanse litt i skogen. Trim er sundt, men det er sundt å “lufte” tankene også.

Se, lytt og lukte, kjenne og noen ganger smake. Jeg måtte spise en gjøkesyreblomst. Syrlig  er den, men det kjennes som vår.

Til slutt på turen i går kveld, besøkte jeg det gamle morelltreet. I fjor falt det overende og mange av greinene knakk av. Hva skjer? I år blomstrer det som om det er for siste gang. Jeg har aldri sett det så vakkert. Nye trær står bak det gamle, og de vil etter hvert overta. Her blir det store gule moreller om en stund, til glede for fugler og ekorn. Men om jeg har veien forbi til rett tid, så blir det noen til meg også…..

10 kommentarer
    1. Så fint et innlegg, så masse av alt som er fint. Slikt som er viktig, være akkurat der en er, nyte, se og føle. Og morelltreet som har falt og blomstrer alt det kan for siste kan. Og så gule moreller da…, for en lykke å smake et slik bær. Masse fint både nå og framover. Klem <3

    2. Så sant så sant, et eventyr er det, hver eneste vår! Jeg smiler aldri så mye som på denne årstiden, gleder meg over hver dag😀

    3. Nydelig bilder som man nesten ikke får nok av å se på 🥰
      Jeg mener bestemt at det er sunt å være barnslig i voksen alder, noe som gjør dagene litt mer spennende.
      Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg