Sommerlykke.

Selv om min ferie ble annerledes enn planlagt, hadde jeg det fint. Jeg fikk masse y-tong på det stedet vi var, og da kunne jeg sitte der i skyggen og skjære til det ene og det andre med tollekniven min. En sommerfugl som var død fant jeg også, og den har jeg presset og tatt med meg hjem.

Først risser jeg opp det jeg skal lage, og så er det bare å skjære fram en hest, mennesker eller annet gøy. Ser du damen til høyre der. Hun gjemmer seg og titter ut gjennom hekken i det lille hullet liksom.   Y-tong er byggeblokker i porøst materiale, så det klarer jeg fint å skjære i. Det ble mange figurer i år.

  Ellers ble det tegninger og lek med småstein og skjell, kråkeboller og annet. Kreativ kan man jo være, selv om man ikke orker stort eller? Jeg har kost meg skikkelig med dette i hvert fall. Det ble fine minner for meg.

8 kommentarer
    1. Her var det mye fint. Du har vært veldig kreativ, så herlig. Jeg er en anelse steingal :), likte godt bildene av stein, formene og teksturen. Y-tong minner meg om slikt vi brukte da jeg gikk på ungdomsskolen, en porøs stein man kunne skjære i. Du har i hvert fall dreis på kniven :). Klem<3

      1. Takk du. Ja, jeg liker kreativitet og det å skjære i y-tong synes jeg er gøy om sommeren. Veldig porøst å skjære i. Jeg skulle gjerne skåret mer i tre, men jeg har ikke krefter i hendene til det. Klemsiklem:)

    2. Flinke og kreative du! Her er det virkelig mye lekkert! <3 – jeg bodde forresten i et hus bygd av y-tong engang…. så det huset var så porøst altså….! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg