Sorte fulger, igjen….

Jeg synes koronanen minner om sorte fugler. Ikke nok med det, når vi deler link inne på fjesboka,så blir det bildet bare sort også??? Så sørgelig trist, men de jobber visst med saken. Det gjør jeg også, altså med fargene! Nå har jeg fikset nye fugler, og de ligner dompapen, vår julefugl.

Det er ikke ofte jeg ser dompapen nær huset vårt, men inne på skogen ser jeg den ofte. Nå mot vinteren er den ekstra synlig med sitt fargerike bryst. Vår julefugl nummer en, synes jeg. Husker du koronafuglene jeg lagde i vår? De var sorte og triste. Fortsatt “flakser” de “fuglene” over oss her i landet, men ved å tenke på dompapens forsiktige piping, føles det som håp. Hos meg er det mange forskjellige dompaper jeg kan pynte med utover. Jeg har to store ute på terrassen, noen jeg har laget i ull og flere forskjellige i glass og porselen. Men jeg fikk lyst til å lage noen i papir også. Med sammentrykte kuler av avispapir og lim, ble to stykker kledd med servietter i går og limt sammen. Så var det fram med malekosten for å få fram de fine fargene.

Nei, jeg lager ikke blogginnlegget for å skryte, men jeg håper at jeg kan inspirere deg til å finne på noe selv. Med enkle midler kan vi skape stemning og hygge i denne rare tiden. Bare et fat med forskjellige kongler pynter fint opp på et bord. At jeg har tegnet løperen min selv, er min måte å gjøre det på. Du har kanskje en brodert duk, eller en heklet brikke? Greit med minimalisme om sommeren, men nå føler jeg at vi må får fram lunhet og kos i det kulda setter inn.

Vil du kjøpe mitt advents/julehefte Julens Snikksnakk, så har jeg fortsatt mange igjen. Gi meg en melding på messenger eller gå inn HER!  Der finner du en kontaktskjema.

 

14 kommentarer
    1. Vi trenger farger nå – det er helt sant! Fine dompaper og lekker løper! Jeg digger å se på alt du lager! og jeg koser meg allerede med Julens SnikkSnakk <3 god klem

    2. Ååå så fine dompaper <3 Julefuglen sin det 🙂 Ja jeg synes de ter trist og irriterende at bildene blir svarte eller grå… og det var nesten som jeg tenkte; er det Black November og at det skal være slik??? Kjedelig.
      Men bra de jobber med saken.

      Her står ørene bakover nå…. det blåser heftig ute…. huff… men det går over… klem til deg og gode ønsker for dagen !

      1. Takk du! Ja, det er da trist nok fra før, uten at vi skal ha svarte felter også. Men det ordner seg vel utover. Hjelp for vind dere har hatt, vi har fått vind også, men ikke som i vest. Her skinner sola nå, men vinden er så kald at man må jammen kle seg godt. Jeg tar kostevalsen her i dag, støvsuger og vaskebøtte får svingt seg. Koselig faktisk når sola skinner og man ser hva man gjør. Snart helg. Klemsiklem 🙂

      1. Ja,i dag har vi hatt det nydelig, med en iskald vind. Men det er jo vintertid! Skjønner at du blir lei. Glad du går ut likevel, for du tar jo eventyrbilder!!!! Klem😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg