Spis opp maten din!

Ja, det mener jeg. Spis opp maten din! Vi kan ikke holde på å kaste 200 brød i minuttet her i landet. Hvorfor gjør folk det? Det er jo mat. GOD MAT. Tørt, sier du? Da er det bare å kjøre skiva i brødristeren, knuse den over yoghurt eller grøt, over grateng eller eplekake. Skorper? Ta vare på dem i en pose i fryseren. Skjær de i terninger og samle på til det er mange nok. Da krydrer du dem og tørker dem i stekeovnen. Nydelig over en salat!  Ja, det er mye vi kan bruke rester av brød til, som brødpudding med rød saus, eller ostesmørbrød.  Nå slår vi et slag for å spise opp maten vår!

20 kommentarer
    1. Helt enig. Jeg kaster sjelden mat. Prøver å bruke opp alt av rester i kjøleskapet også. Det er faktisk litt artig. Prøve å være kreativ og sette sammen rester som kan passe sammen og bli et lite måltid🤗 Og takk for gode brødtips👍

    2. Flotte tips her, det er en skam at det blir kastet så mye brød og mat her i landet.
      Putter alt brød i fryseren jeg og tar opp de skivene jeg trenger. Smart å ha over salat..Godt tips.
      Klem..

    3. Akkurat det er det beste og enkleste klima- og økonomitiltaket jeg kan tenke meg. Her kastes det ikke en smule. Skulle det finnes brød som ikke spises går det til småfuglene. Men det er sjelden. Alt annet etes opp!

    4. Veldig enig! 😀
      Her kaster vi veldig lite mat, og tørt brød ristes, og noe pluss smuler får fuglene. 😉
      Vi lager middag som er akkurat til oss, og da blir det ikke rester. Koker noen ganger ekstra poteter for å ha stekte poteter en gang i blant.
      Mye man kan finne på ☺️
      Takk for tips 😘❤️

    5. Helt enig, vi kaster alt for mye mat her i landet.
      Jeg skjærer opp brødet i butikken, og så fryser jeg dem ned. På morgenen er det bare å fiske ut et par skiver å legge dem i brødristeren. På den måten har jeg aldri muggete brød, eller det blir tørt. Klems 🤗

      1. Nei, det er så ille å se at folk bare kaster og kaster fullt spiselig mat! Vi må jo være smarte i disse dyrtider også og spise det vi kjøper. Klemsiklem:)

    6. Ja… men allikevel kastes det i hauger og dunger,,,
      Jeg er for lite flink… men prøver varme opp middag fra dagen før.. fryse ned det som kan fryses… men noe går i søpla og ellers til fuglene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg