Stille måned, januar.

Det føles i hvertfall veldig stille etter jul og nyttår. Ikke så mye skjer i januar, hverken hos meg eller på bloggen. Ikke mange titter innom hverken hjemme eller her. Stille. Ute har det blitt litt vinterlig med et hvitt, tynt dekke. Nydelige soloppgang hadde vi i dag. Det var vakkert å se på.

Jeg har ikke vært i form de siste dagene, så jeg har ikke gått på ski, ikke vært ute og akt og ikke gått lange fototurer i kulda. Men sånn det og sånn er januar. Stille. Mat må vi ha, og alle kan vel gjette hva vi spiste til middag i går. Det var veldig godt på en kald vinterdag.

Her skinner sola fra skyfri himmel og det gjør mye at vi får masse lys om dagen. Fuglene robber alt jeg har hengt ut av mat, så der må jeg nok lage mer. Jeg har prøvebakt litt de siste dagene. Det er koselig å prøve nye oppskrifter. Dette er en marengskrans som jeg har pyntet litt. Snart kommer våren med farger og liv. Jeg gleder meg. Men først er det helg. Kos dere alle sammen i januar, den stille måneden.

18 kommentarer
    1. Våren ja… jau..jau vi er nå ennå i Januar 😛 Men lykke til.. vi ser såvidt i sola på gode plasser nå, men det går mot lysere tider. Akkurat nå så laver det ned,, så blir fresing 🙂 Ritig God helg 😀

      1. Ja, jeg er klar over at “det er langt til vår”, men det er så koselig å drømme litt. Kos deg med fresingen, vi har nok med å fyre i kulda! 🙂

    2. du så vakker himmel og den marengsen ser herlige ut :=) her pakker snøen ned alt i naturen,og selv om jeg ikke kommer meg ut ennå så føler jeg på stillheten ,for vi har fått en vinterdyne tykk som bare det ute :=) kos deg du også,

      1. Skjønner jo at du har fått virkelig masse snø de siste dagene. Vakkert er det da! Stillheten i januar er egentlig god da. Snø demper alle lyder der ute. Her skinner sola over oss og det er kuldegrader så den lille snøen vi har ligger der så pent. Ha en fin dag og ta det lekker med foten din! 🙂

    3. Her var det flotte bilder av himmelen! At det går mot vår og lysere dager begynner å merkes, for nå er det ikke helt mørkt når jeg går hjem fra jobb kl 16.30 lenger. Vår skal bli herlig, men først skal vintermånedene nytes så godt det lar seg gjøre. Her har det snødd litt nå sånn at vi har litt vinter. Og er det først januar så er det greit med litt fint vintervær også. Ønsker deg en flott helg 🙂

    4. Enig at det er litt stille ute i verden. Jeg synes det er litt deilig jeg. Jeg er nok allergisk for stress og sånt.. Sånn fin marengskake 🙂 Var den god ? 🙂 klemmer <3

      1. Tusen takk. Ja, det er ikke dumt med litt stillhet. Kaken har jeg ikke smakt på enda. Marengs kan stå en stund, men det blir nok en smak i morgen. Klem 😃

    5. Ja, det er sant, januar er en stille måned. Det er litt godt også, men jeg innrømmer glatt at jeg lengter etter våren. Jeg er ikke noe snømenneske. Men det er fint å se på, og det gjør landskapet mykt og dempet 🙂

      Vakker farger på himmelen. Sånt gjør godt for sjelen ♥

      Kransen så veldig god ut. Jeg laget en marengskrans før jul, som pavlova. Det ble smakfult og lekkert 🙂 Vi trenger litt søtt i denne mørke tida 🙂

      Ha en herlig lørdag. Håper formen kommer seg og at du kan komme deg ut og gjøre alt det kjekke ♥ Klem ♥

      1. Ja, det er stille. Jeg liker egentlig vinteren også, men ikke når det bli skikkelig kaldt! Klart jeg gleder meg til våren, den er herlig. Litt søtt trenger vi i kulda. Fint å bake litt smått når man ikke er i form. Magen har slått seg vrang igjen etter mye fet mat. Nå er måltidene tilbake til normalen og jeg er mye bedre allerede. Kos deg på lørdagen. Klem 🙂

    6. Ja det er sant det…januar er en stille mnd….Stille etter julen..med mye mas og fjas….Flotte bilder av nydelig himmel og herlig mat og kaker!! Vi skal ha flesk i morgen..og det er det beste jeg får…men må være godt stekt…hihihi…Ha en god helg og håper du får bedre dager!

    7. Rolige måneder er det nå ja. Men veldig snart blir det yrende liv igjen. Jeg prøver så godt å jeg ka å innom dere alle. Men det ble altså så forvirrende etter at alt ble flyttet på. Nydelige bilder har du nå her. Og den kaken så riktig så god ut <3

      1. Enig, forvirrende er ordet. Jeg leter her og der, for å finne innlegg.Noen av mine gamle lesere har jeg mistet kontakten med, og jeg savner dem også. Jg skjønner ikke at det går an å ødelegge en bloggplattform sånn. Men jeg har vært med dette før på VG`s blogg. Jeg savner det forumet enda. Men jeg henger da med så vidt det er. Tusen takk for at du tar deg tid til å lese og skrive kommentar hos meg. Det setter jeg pris på. Ha en fin ny uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg