Stopp litt….

Det er ikke hver dag jeg tenker over hvor heldig jeg er, men jeg gjør det ofte. Jeg bor jo nesten i villmarken. Ikke langt fra meg lever fugler og dyr, insekter, amfibier og vekster side om side. Det er så godt å komme ut i naturen og finne ro.

Ugla har fått unger nå. De ligner små, grå gubber der de titter på meg fra tretoppene om dagen.

Om du ikke stopper opp, lytter og ser, vil du neppe oppdage dem. Jeg hørte klør mot barken, i det denne her “rømte” fra meg. Foreldrene kalte så forsiktig, og da visst jeg at ungene ikke var langt unna.

Nei, jeg trengte ikke gå vekk fra grusveien en gang, for de holdt til i toppen av de gamle trærne, rett ved meg. Stopper du ikke, så vil du heller ikke se dem. For et dyreliv! Noen ganger tenker jeg at jeg burde samle bilder av alt jeg har rundt meg, for det er ikke lite jeg har fotografert her i løpet av årene. Fortsatt er det flere dyr jeg ikke har klart å fange i kameraet. En grevling ved hiet står på ønskelisten min. Jeg ser ofte spor…..

Aldri har jeg sett så mange filoler som i år, og aldri så mange hvite! Nydelig er de. Nå er det sånn at jeg helst vil være ute mest mulig.Da er det jammen godt at det snart er langhelg. Her på min blogg blir det stille noen dager nå, for jeg skal ut!!!!

8 kommentarer
    1. Ja, du er virkelig heldig altså, noe så fantastisk å få ha naturen så tett innpå ♥ Jeg er litt misunnelig, og samtidig er jeg byjente, og har behov for å ha byen så nært som mulig pga helsa. De to tingene kan ikke kombineres. Men å ha naturen så tett på er en drøm å oppleve.
      Jeg har sett ugle da, men da kjørte vi forbi og satt i bilen. Og jeg vet dyrene er her, men jeg er ikke så flink å se etter sånt. Har mer fokus på hvor jeg skal sette føttene mine 🙂
      Veldig kjekt da, å kunne få se bildene fra dine turer ♥ Magisk ♥
      Kjekt med langhelg, jeg gleder meg til du er tilbake fra turene 🙂
      Klemmer ♥

      1. Ja, noen trenger byen mer enn andre. Vi bor en mil fra sentrum, men det går fint. Koser meg virkelig her. Jepp, nå blir det bloggfri. Snart tilbake vet du. Klemsiklem

    2. Nydelige bilder. Vi må ta pauser og stoppe opp. Rett og slett bruke sansene våre, ikke tenke bare jeg kommer så skal jeg slappe av og kose meg. Men kose seg ute på tur og nyte naturen <3 klem…God ferie…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg