Strikkeøvelse…

Det er straks påskefeire, og jeg klarte ikke bli ferdig med jakken min til det. Men innen helga er over har jeg sikkert klart å få den ferdig. Tror du ikke? Så mye arbeide, men det er jammen verdt det. Telle og telle…..

Allerede tidlig i vinter ville jeg begynne, men hvor var det mønsteret jeg skulle bestillle???? Jeg lette og lette på nett, men aldri dukket det opp igjen. Til slutt plukket jeg sammen noen forskjellige mønstre som jeg synes ville passe til meg, og kjøpte garn. Når jeg nesten var klar med bolen, dukket bildet av jakka opp på nett igjen! Ja da, den er finfin, med mønster av tulipaner og fine border, men den får jeg strikke en annen gang. Jeg tror jeg blir veldig fornøyd med min måte å løse det på. Ser du bildet med grønt og rosa der til høyre? Utrolig fin da. Mønsteret er fra Garnius og heter Malou Lysgrønn/gulgrønn. En skikkelig drømmejakke. ( Nei, dette er ikke reklame, bare en opplysning.)

Knappestolpene og hals er klar på min jakke, og en arm. I kveld begynner jeg på den siste armen, og så blir det min drømmejakke i våren. Mine ermer ble sånn litt og litt mindre stripe oppover! Jeg gleder meg til å bruke den. Herlig med farger.

28 kommentarer
    1. Holder meg til heklingen, og det enkle i strikking. Det holder i massevis. Godt at jeg kan se kunstverkene dine, og til svigerinnen min. Dere er utrolig flinke.
      Regnet øser ned her i dag, men nå er det opphold og jeg satser på å havne i jazzuci i kveld med et glass hvitvin og la roen senke seg i kroppen. Får se på været i morgen og satse på en spasertur. God påske.
      Klem til deg.

      1. Hekling er også koselig da. Jeg hadde litt dille på det en stund, men nå er strikking mest gøy. Takk for koselige ord. Her regner det også i dag, så nå får naturen vasket seg litt til våren. Nyt kvelden. Klemsiklem og god påske 🙂

      1. Takk du. Ja, det har vært mye jobb, men jeg trengte et håndarbeide som varte en stund. I disse koronatider er det ikke alltid så lett å få kjøpt inn garn når jeg vil. Klemsiklem 🙂

          1. Ja, ikke sant. Klart jeg vet de har garn på nett :), men det er så fint å liksom kjenne litt på garnet før jeg kjøper noe nytt. Men nettkjøp er suverent, det var jo det jeg skulle gjort i utgangspunktet. Men jeg fant jo ikke igjen det jeg ville ha. Nå popper det bildet opp overalt fordi jeg nevnte det i bloggen. Joda, tilrettelagt reklame har vi visst. 🙂 Nyt dagen. Klem 🙂

            1. Ja jeg vet, jeg er også litt slik, liker å kjenne på garnet 🙂 Hahaha ja har oppdaget det der jeg også og ting man snakker om her hjemme popper det plutselig opp reklame for, spooooky. Tusen takk og ha en fin dag <3 klemme 🙂

            2. Ja litt spooky og litt festlig!!!! Nå skinner sola, så jeg må ut etterpå. Håper jeg finner hvitveis i skogen. Klem 🙂

    2. God morgen!

      WOW for en lekker jakke du strikker og teller og teller og strikker på 😀
      Skikkelig lekker rett og slett. Dette blir litt av et prakteksemplar å sprade rundt i 😀

      Lag deg en fin skjærtorsdag 🙂 klem <3

      1. Hei du. Ja, gjett om jeg har hatt tellerunder, men det har vært gøy å se at jeg fikk det til igjen. Gleder meg til den er klar. Nyt dagen. Klemsiklem:)

    3. Herlighet, så fin den blir! Imponert over dere som er så flinke til å strikke.
      Får holde meg til mine puslerier jeg 🙈😄
      Fortsatt god påske! Klem 🥰

      1. Ble så fornøyd, for nå er den presset og klar til bruk. Jeg har ikke strikket så mye mønster siden eldstemann var liten, så det tok litt tid å komme inn i det igjen. Men nå er jeg klar for nye prosjekt tenker jeg. Ja, gjør ditt, det er det viktigste og ikke streve med noe som en ikke liker å gjøre. Klemsiklem og fortsatt god påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg