Studie, og kranselag

Stadig er jeg på “studietur”. Hvordan setter man på vindskier på en låve? Det er gøy å se hva snekkerne gjør, og jeg forsøker å finne ut hva som vil passe på min gård.

I ferien har jeg “studert” gamle byggeteknikker og sett på nett hvordan gamle hus er satt sammen. Det er så mye fint å se, og så mange alternativer.

Siden i våres har jeg jobbet med gården min som jeg arvet etter yngstemann i familien. Jeg malte den først brun og så startet jeg med å kle den. Det begynner å bli bra nå. Utrolig artig.

I dag blir det kranselag her. Hva er det sier du kanskje? Det er da man har fått tettet taket det. Nå har min låve fått på plass det. Taket ble av tre, for det synes jeg passer til den gamle stilen. Så var det vindskiene? Etter nøye “studier” kom det på plass. Neste jobb er låvebroa.

14 kommentarer
    1. Noe så praktfullt! Her i sommer tok jeg et bilde av en liten gård, kunstneren var ei jeg kjenner og det var så gøy å se gården utenfor huset hennes. Flott å se dine kunstverk. Ønsker deg en fin uke. Her plasker det ned. Klem

      1. Takk du. Det er veldig artig å se hvordan de gamle gårdene ble laget. Ikke en av låvene er like og det er spikret på kryss og tvers mange steder. Artig å se etter særpreg og mønster. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg