Svanefamilie.

Her er det så herlig og vårlig om dagen. Sola varmer og svanene er skikkelig i farten i vannet inne ved land. Lenger ut ligger isen enda.

En hel familie kom vandrende på isen da jeg kom. De ble ganske så nærgående, så jeg måtte bare fjerne meg. Dette var svanefars rike og ikke mitt!

Morsomt var de da å se dem komme i lang, lang rekke mot meg. Men faren bruste med vingene og var beskyttende for fjorårsungene.

Jeg vet at svaner kan gå til angrep på mennesker, så det var bare å fjerne seg. Det ble en tur langs iskanten litt unna svanene og der fant jeg gåsunger i trærne. Herlighet så fint det våres allerede.

16 kommentarer
    1. Fant ikke innlegget her på forsiden av blogg.no. Men søkte på bloggen din for å se om du hadde lagt ut noe i dag.. Og det her var jo et nydelig innlegg så bra jeg fikk sett det 🙂 Svaner er så fine, men holder meg litt på avstand om jeg tar bilder av dem … Deilig at det våres om dagen … Fredagsklem <3

      1. Nei, det var ikke der. Ikke vet jeg hvorfor det er sånn??? Hyggelig du søkte meg opp. Tusen takk for hyggelige ord og ha en vakker kveld 🙂 Klem 🙂

    2. Så fine svaner! Det er så vakre fugler 🙂 Og så fine bilder med sollys og natur og gåsunger <3
      God kveld til deg, Randi <3 Klemmer

    3. Nydelige bilder av svanefamilien. Det er ganske varmt her i Oslo også, men jeg synes ikke det er så vårlig ennå! 🙂 Uansett er det bare to uker til vi er i den første vårmåneden! 🙂

      1. Vi hadde det så fint da sola skinte. 18 grader i solveggen!!!! Men i dag er det et annet vær. Våren får komme når den vil. Jeg gleder meg over hver dag med mer lys!

    4. Å så skjønne. Magisk nydelige bilder du har her. Og så mange det var. Rett og slett nydelig. <3 Var litt mer svart i ansiktet disse. Di jeg fikk bilde av i dag. Var stort sett hvite.

      1. Takk du! Ja, han er det best å vike for. Jeg har aldri blitt angrepet, men jeg har jo lest om andre som har fått skikkelig skremmende opplevelser. Gleder meg til mer vår! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg