Tepper av løv…

For noen farger, og for en prakt. Bakken blir mer og mer dekket av løv som faller. Veier og stier er myke å gå på nå om dagen. Som tykke tepper føles det å gå der bladene har lagt seg ned så fint. Men det varer jo ikke. Snart blir bladene brune og glatte. Ja, det er skikkelig høst, høst som snart går over i en kaldere tid.

Noen av dere har vel sett at jeg har plukket lønneløvbuketter. Jeg synes de løvene er så fine i fargen. Selv om de tørker fort, så får de stå inne hos meg å pynte opp en stund. Ospeblader er også fantastisk fine nå. Fargesprakende er det der ligger på bakken i mitt nabolag.

Det er bare å nye, for snart er det over for denne gang og en mer svart/hvitt tid kommer.

14 kommentarer
      1. Så enig. Høsten med sine farger er bare så fin. Her også skinner sola nå og fargen bli om mulig enda sterkere da!Bare å nyte det! Klem 🙂

    1. Helt fantastisk… Ikke så rart at jeg ikke har hjerte til å sage ned lønna mi….. har ikke sett andre lønn her i området.. ikke så gamle og ærverdige i alle fall 😀 Vakre bilder ,, flinke du 🙂

      1. Takk du! Ja, lønn er vakkert. Vi har det som tuntreet på gården jeg er ifra, og jeg gleder meg hvert år med å følge årstidene i vekst og farger. Her jeg nå bor, er det lønn flere steder, i skogen også, så jeg kan plukke inn det jeg vil. Men jeg tror ikke noen av de som har lønn i hagen, vil nekter jeg å plukke en bærepose med løv heller!!!! 🙂

      1. Ja, det er en veldig fin tid med alle fargene der ute. Jeg elsker også å gå i løvet. Mange liker ikke at det ligger løv i gården, men jeg synes det er dekorativt. Men når det blir brunt, er det best å få det vekk selvfølgelig.

    2. Nydelige bilder! Det er herlige tepper av løv noen steder nå – blant annet i Bøkeskogen der jeg gikk i stad…. jeg gikk litt og sparka og vassa i løvet… kos <3

      1. Åååå, bøkeskogene er så fine. Mange sier de hater de brune løvene som aldri faller av liksom, men jeg synes det er så fint. Vasse i løv er herlig!!! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg