Tidlig?

Lenge enda til jul tenker du, men det går fort dit. Jeg lager julefigurer til låven min om dagen. Noen må jo bo på gården. Det ble en hest i papir, og da kom jammen nissen også fram. Han ble så glad over å få selskap. Hesten er ikke klar. Den skal males og flikkes litt på, men nissen trengte den NÅ!

Det kan jo være godt å få litt hjelp til å få inn det ene og det andre før kulda kommer. Da er en hest til god hjelp.

Høyet skulle opp på låven, men jeg hadde ikke gjort klar låvebroa enda, så der kunne han ikke bruke hesten Jeg ga han et par kurver til hjelp, men da ble han skikkelig irritert. Kurver med hank, fungerte ikke for han. Det ble en jobb for meg å lage kurver som de hadde i gamle dager da.

Hanken måtte vekk, og så fikk han en bærestropp  i tre i stedet.

Nå skal snart høyløa i underlåven bli full!

10 kommentarer
    1. Kjempekoselig – aldri for tidlig for at nissen skal få gjort alle gjøremål! Hesten var fin, nissen god, og ordene dine trollbinder! Klem <3

    2. Fjøsnissen har temperament han, og det er nok best å godgjøre han innen jul 🎅🏼 Det er så flott dette du lager her, og skulle ønske jeg fikk til noe sånt 😊 Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Tusen takk for snille ord. Øvelse gjør mester vet du. Ja, nissen ble litt irritert stakkars. Men det blir nok bra bare jeg får fikset en låvebro! KLemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg