Tidsklemma…

Dagene raser av gårde i det nye året føler jeg. Jeg vil holde igjen tiden jeg, men jeg skjønner at andre vil den skal gå fort også. De som venter på kreftbehandling for eksempel. Så slitsomt å vente på at de skal være klar til en fortsettelse. Så er det de som venter på svar fra prøver og behandling. De vil ikke at tiden skal gå sakte. Heller ikke de som skal inn til operasjoner. Jeg skjønner det godt at de er utålmodige og vil at tiden skal gå av sted.

Da gjelder det for meg å snu tankesettet. Jeg gleder meg til våren, og egentlig kan det gå fort mot vår, nå som vi har så mye glatte veier. Ja, den tiden, den tiden. En dag av gangen. Klokka tikker videre den i samme jevne takt, om det føles fort, eller sakte……

16 kommentarer
    1. Ja den tiden den tiden…. glatte veier er noe herk – så akkurat det ser jeg også frem mot forsvinner 🙂

      God fredag og helg til deg, Randi 🙂 klems

    2. Tida går og man rekker ikke alt….man vil…
      Da må man kutte ned på noe…før da livet var veldig hektisk..kuttet jeg ut TV, ville heller lese bøker.
      Rakk ikke begge deler… 🙂 Nå ser jeg litt på TV, ikke mye men litt. Skulle gjerne lest 4-5 aviser daglig. For jeg elsker å lese aviser, men rekker ikke det føler jeg!
      Godt innlegg til ettertanke. Klem…

    3. Jeg synes også det går litt vel fort, men det er litt individuelt ja. Og det er så bra beskrevet i innlegget, en ting om gangen, så løsner følelsen av for mye å gjøre litt ihvertfall. 🙂
      heldigvis ikke så mye snø her nå. God helg! Klem <3

    4. Tidsklemma er faktiskt et luksusproblem. Er du medlem av en småbarnsfamilie, så er du en av få unnttak. For oss andre handler det om prioritering. Tar gjerne imot en feiekost for mine skylapper her. Tester også om dette er et sted man kan drøfte noe.

    5. Tida løper ivei, og jeg henger etter….! Neida, jeg syns faktisk jeg har kontrollen og er ikke fanga i tidsklemma heldigvis! Først gjør jeg det jeg må (jobbe) og så går jeg…… 🙂 klem

      1. Ikke så mye fanga i fella lenger jeg heller, men noen dager kjenner jeg fortsatt på det. Viktig å gå ut og klare hjernen i hvert fall. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg