Tilbake til hverdagen…

Så var det meste i naturlig gjenge igjen for meg også. Sommeren er visst over, og ting roer seg kanskje ned. I helga hadde vi konfirmasjon for vårt yngste barnebarn og det ble en veldig fin dag. Koronaen har gjort at den måtte utsettes, men nå endelig var det hans tur. Jeg har vært så heldig å få lov til å hjelpe til med litt planlegning, borddekking, matlaging og foto. Det ble fine minner for ettertiden, for oss alle.

Masse god mat å spise ble det, og så kaker da! Fint vær fikk vi også, selv om noen regndråper dryppet ned på ettermiddagen. Gresskronen min kom til nytte, for konfirmanten fikk være konge for en dag. I går var det skurings av lokalet og rydding av alt.

Jeg hadde malt sorte og hvite kongler til pynt, og i dag lagde jeg en krans til svigerdatteren til minne om dagen. Fotballsjokoladene er spist, kurven med flagg i er kommet hjem til meg igjen, flaggene er ryddet vekk og alle lys er blåst ut. Jeg har sortert bilder og laget en bitteliten minnebok til konfirmanten. Så nå er jeg klar for høst og farger. Jeg gleder meg til å ta fram pledd og skinnfeller, masse stearinlys og kanskje male flere kongler.

12 kommentarer
    1. så vakker oppdekning og masse deilig mat ,gratulere med konfirmanten :=) sommeren er deilige ,men nå er det høst og jeg synes den også er deilige jeg ,litt roligere dager kanskje der en ikke går ut dørene grytidlig om morgenen

      1. Tusen takk. Ja, det ble en veldig fin dag og minnes. Jeg liker høsten og føler meg heldig som tenker på den årstiden med glede. Koselig å pynte litt inne med lyng og kvister igjen også. Litt utfart blir det vel enda, men ikke de veldig lange turene som om sommeren. Ha en vakker ettermiddag.

    2. Vakkert. Maten så nydelig altså. Jeg ble veldig sulten nå. Konglene må du lage et eget innlegg om – hvordan du gjør. Det var lekkert.
      Flott dag og fint med ekstra hjelp på en slik stor dag! Klem.
      Alt var lekkert fra A til B….<3

      1. Håper du fikk deg litt mat da vennene. Ja, vi kosa oss masse.
        Så godt å kunne jobbe sammen. Det letter jo arbeidet for de som arrangerer. Glad jeg kan være der for dem. Ja, jeg skal lage et kongleinnlegg. Klemsiklem:)

    3. Så koselig å kunne få hjelpe til. Det ser veldig fint ut, skjønner det ble fine minner å ta med seg. Fint å ha deg tilbake her. Ja, nå er det pledd og talglys <3.

      1. Så glad de vil ha meg med på laget. Koselige minner for oss alle dette her. Ja, nå banker høsten på og da kommer jammen blogglysten også. Kos deg på denne dagen og så håper jeg formen din vender fort tilbake 🙂 Klemsiklem:)

    4. En fin helg med konfirmasjon.
      Og koselig å kunne hjelpe til – og du er så kreativ 🙂
      Gode minner som kommer over i fotoalbum <3

      1. Ja, det var så koselig. Koser meg med sånt og er så takknemlig for å kunne få lov til å hjelpe til. Vi samarbeider godt og det er gull. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg