Tre ting å feire.

Så var dagen her. Tre ting på en gang. Litt dumt synes jeg. For det hadde jo vært fint å fordelt det litt kanskje? Morsdag, Fastelavn og Alle hjerters dag samtidig. Ikke annet å gjøre enn å lage hjerter til mor, pynte med fjær og si glad i deg.

Må man ha kake? Nei, slett ikke. Jeg feiret meg selv i dag med to brødskivehjerter på morgenen. De ble smurt med Philadelfiaost og jordbærsyltetøy. Når jeg stakk ut hjertene av brødskiven min, ble det jo mye igjen. Det puttet jeg i brødristeren, og så skar jeg det opp i små biter. Men hakkede mandler,rosiner og litt perlesukker drysset over det hele, ble det jo pent også. Snaddergodt til frokost på denne trestjernersdagen.

Hva resten av dagen bringer, vet jeg ikke enda. Nå er det jo lov å ha fem på besøk her. Jeg har bakt kake og walesbollene står i ovnen. Jeg er klar til å feire som bare den! Hurra for alle mødre, alle vi er glade i og for fastelavndagen!

16 kommentarer

Siste innlegg