Treg….

Det går fryktelig tregt med blogging og lesing av andres blogger om dagen. Det er vanlig for meg på denne tiden, og framover. Tror det blir tidlig bloggferie i år. Men de som følger meg, vet å finne meg på andre nettsteder etter hvert. I våren er det ikke akkurat lett å sitte inne. Jeg vil ut så ofte jeg kan, og følge naturens gang.

Det er live og røre overalt. Her ser du fjorårsungene ved vannkanten. Foreldrene trippet på jordet og brydde seg ikke om de fire så mye lenger. Det er tid for redebygging og nye unger. Det er et yrende liv i mitt barndomsrike, og ellers.

I helga har jeg vært ute i timevis, og i år som i fjor, fant jeg hvit og blå blåveis. Isen ligger enda i stier og i nordhellinger, men det blomstrer i solhellingene.

Herlig å se variasjonene. Noen steder var vannet åpent, og andre steder ikke. Ser du min skogsgiraff. Med fantasi komme man jo langt når man ikke får bilder av de dyra som bor i disse skogene. Vi så rådyr og hjort, harer og masse fugler, men bilder som var tydelige, fikk jeg ikke.

Hos meg er det sjelden vanlige norske harer å se. Vi har bare de brune sørharene som ikke skifter pels mot vår. Men der jeg var i helga, så vi flekkete harer. De hadde rullet seg i gresset for å få av seg det hvite. Nå er det virkelig vår, når haren tar vekk kamuflasjen.

 

20 kommentarer
    1. Den er deilig denne tiden 🙂 Her er det også en hare. Naboen hadde problemer med at den spiste opp alt hun plantet men jeg har ikke sett den her hos meg ennå. Nå skal jeg ut å plante, har fått blåbær og kiwibusk men kiwien ska være inne enn så lenge og flytte kanskje ut i drivhuset når det blir varmere 🙂 Ha en fin dag kjære du <3 Sola skinner og dagen kan man fylle med noe bra :)tralalala

      1. Ja, det er bare så fint med sol og vår! Koselig med dyr og fugler som er så ivrige i våren. Kiwiplante høres gøy ut, men den vil nok ha det varmt. Nyt dagene med sol og fuglekvitter. Klem:)

      1. Jeg har ikke sett hvit blåveis her i området, men i indre deler av Østfold vokser de flere steder. Så vakre de hvite er også. Jepp, av og på blogger! Jeg tar alltid fri midt i sommeren en del uker, kanskje måneder, og våren blir litt sånn av og på. Nyt dagen. Klemsiklem:)

      1. Takk du. Ja, i våren og sommeren er det andre ting som opptar meg, og da rekker jeg ikke med bloggingen også. Men de som har fulgt meg noen år, vet at sånn er jeg. Når høsten banker på, så er jeg mer aktiv igjen.

    2. Kjempefine og nydelige bilder 😊 Blåveis har jeg faktisk aldri sett jeg heller.

      De siste årene har jeg tatt meg en bloggferie om sommeren. Når været er fint med sol og varme sitter jeg ikke inne og leser blogger. Da blir det nedprioritert.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Flotte bilder av både blomster og dyr. Ferie i fra bloggen trenger man, og jeg er glad for at jeg la ned bloggen for flere år siden. Koser meg heller med å lese andres.
      Var å kjøpte meg klokkeranke, og må skaffe meg en 40 liters krukke så jeg får plante den når den blir for stor. Plasserte den i vinterhagen. Sådde noen sommerblomster, og det er begynt å spire. Basilikum krukkene 6 stk står i vinduet. Vokst mye på 3 uker. Nå skal vi ordne litt inne i drivhuset, og sette ut agurkplantene. Ha en fin kveld. Klemsiklem

      1. Tusen takk. Jeg vurderte også å legge ned, man fant ut at jeg blogger når jeg har lyst og ferdig med det. Klokkeranke ja. Det er vakkert det. Herlig å se det spire og gro. Kos deg vider i våren! Klemsiklem:)

    4. Godt det ikke er bare meg som er litt treg. 😁
      Har nesten ikke lest andres blogger jeg heller, og da blir det lite kommentarer fra meg. Tar ikke bloggere, men blogger når jeg orker nå.
      Alltid koselig å lese dine innlegg uansett ofte eller ei. 😀
      Nydelige bilder! Har det blitt mer blåveis igjen? Var lite av det noen år, men nå ser jeg at dere sørpå stadig legger ut fine bilder av blåveis. Herlig å se 🥰 God klem ❤

      1. Ja, vi er nok ikke alene om det. Noen blogger hver dag og flere ganger for dagen, men det orker ikke jeg. Da blir det ikke gøy å blogge for meg. Tusen takk for snille ord. Kos deg videre i våren. Klemsiklem:)

    5. Ja, nå er det utetid som gjelder! Du ser så mye flott – giraffen er fiiin – og du fanger så mye vår i bildene dine! Til og med fioler….! Gleder meg til det blir litt varmere! God klem <3

    6. du koser deg ute ,en deilig tid ,våren er sein hos oss så her har vi lite blomster ennå ,men det kommer nok :=)kos deg der du er ,jeg er også mye ute nå som solen endelig har kommet ,men litt blogger jeg når kvelden siger på da :=)

      1. Herlighet så godt det er når det grønnes. Her har det nesten eksplodert i vekst de siste dagene. Tiden går alt for fort for meg. Nyt dagene!

    7. Nydelige bilder, Natheless 😀 Ja tiden nå er verdifull – som egentlig hver dag hele året <3 Det er dette med å finne roen og nyte dagene. Bloggen er her den….

      Lag deg gode dager <3 klemsiklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg