Tung som bly?

Det ble en liten skogstur i formiddag. Dette måtte jeg gjøre. mens det var lyst ute, hente mose. Jeg krabbet under kvister og kravlet opp fjellskrenter og ned igjen. Det var helt trolsk der ute.

Så kom jeg til huska. Jeg hoppet til, og skulle sette et ben på hver side for å seile over kanten. Men hva skjedde? Knekk!!!! sa det. Jeg var visst for tung i sessen!!!!! Blytung!!!! Nei da, denne planken var allerede gammel da de satte den opp for over tjue år siden. Men jeg er glad det var trege meg som strevde litt for å komme på huske. Jeg holdt meg i tauet, og det gikk helt fint. Tenk på ungene da, som liksom tar fart og dumper ned på planken, før de seiler ut i lufta? Jeg er glad den knakk under meg.

Jeg fortsatte min ferd etter mose, og det var mye å ta av i år, som alle år. Jeg hadde med et lite minihus og det fikk jeg noen bilder av også. Gøy å fantasere litt.

Posene ble fulle av mose og kvister, pluss litt never. Nå har  jeg begynt å rense det for barnåler før jeg skal lage noen kranser og litt pynt. Kulda kan komme, og jeg er klar.

 

6 kommentarer
    1. En skikkelig mose-auk, det der! Flott skau du gikk i – gammel og fin! Nå er jeg spent på kranser du skal lage! Fine bilder dette altså <3 drømmebilder for meg…..

    2. Godt du ikke skamslo deg, det kunne vært ille det der! Er spent på hva du skal lage med den grønne mosen. Tørker du den? Og tøft bilde med det huset da👍

      1. Uff, det kunne gått ille. Jeg tenke overhodet ikke at planken var råtten. Mosen skal bli pynt rundt amaryllis og til kranser. Ha en fin helg. Klemsiklrm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg