Tyveri????

Hvor i verden melder man i fra om sånne tyverier? Det er jo rent lureri. Dette er bilder fra min blogg som andre bruker for å tilegne seg penger eller? Merkelig?

Jeg strikker slett ikke på bestilling for noen. De sier til og med at de har det på lager??? Jeg har ikke mønster en gang til den genseren til venstre, for den har jeg bare strikket etter farger og lyst. Ikke sikkert, står det øverst der, og det tror jeg neimen ikke det er heller. Jeg gikk IKKE inn for å se mer, men hva gjør man med sånt i denne dataverdenen? Rask levering står det og hjemmestrikket. Ja, det er noen som kan ljuge her, og det er ikke meg.

Neida, det stopper ikke der. De selger bildene mine også. 48,06 kroner, så kan du visst laste det ned om du bare går inn på linken? Jeg har ikke gitt de tillatelse?

Noen har igjen på lager MIN egen strikkehals også. Man blir helt matt av å bla seg nedover sidene om man googler litt. Jeg har også bilder på pinterest som jeg ikke har lagt ut. Det er en danske som bruker dem der, men hun linker da til bloggen min i hvertfall.

Dette bildet skulle den montesleria ha 133 kroner for. Ja, ja, det er vel reklame for meg eller? Men jeg liker det ikke. Ikke er det lett å stoppe heller. Du husker kanskje at de nye skoene mine sto for salg med mine bilder også? Det er stoppet i hvertfall. Noe blir vel stoppet, men hvordan i all verden skal man stanse sånt selv. Jeg aner ikke. Opphavsretten vår er visst ikke vår lenger. Mine mønster og ideer deles som bare den, til de som vil? Jo da, greit at de deler mitt, men det er ikke greit når de legger ut mine saker som sine. Jeg protesterer!!!!!

28 kommentarer
    1. noen er bare så frekke ,jeg gikk inn på den siden jeg ,det ser ut som en vanlig nettbutikk men utrolig mange strikke gensere ,skal en finne dine produkter må en virkelig lete for der var svært mange sider å bla seg gjennom ,og svært mange kategorier som billige genser,nye genser ,osv ,når en prøver å finne info om nettbutikken kommer det ikke opp noe annet enn att en kan kontakte dem ved å fylle inn navn ,adr osv ,og det gjør vi ikke for dette er vel svindel skulle jeg tro

      1. Jepp, frekkheten har ingen grenser. Jeg har jo bare en bitteliten blogg, så man undrer hva andre opplever mange ganger. Jeg håper folk stopper opp før de klikker seg inn på hva som helt, men man kan jo aldri vite. Jeg strikker ikke for folk på denne måten nei, og akkurat det måtte jeg jo le av. Jeg googla Natheless fordi jeg oppdaget at papirklippet mitt fra jul for lenge siden var lagt ut på pinterest 1. oktober i år, og jammen er det mye groms der ute. Irriterende at de ikke kan spørre den som eier det. Grrrr….

    2. Siden de rapper bilder med plagg de umulig kan selge, så svindler de vel folk. Ikke sikkert det er noen ekte nettbutikk, nemlig. Spør vibbedille hva du kan gjøre, for hun kan en del om saken. Jeg vet om en som enkelt sendte faktura på noen tusenlapper til et firma for å ha brukt hans foto i reklame uten tillatelse, og han fikk pengene. Men det var i Norge…

      1. Ja, det er klart svindel de forsøker seg på. Om noen klikker seg inn og bestiller, så kan jo ingen klare så strikke mine “bilder” sånn uten videre akkurat.Takk for tipset, jeg skal spørre. Ha en fin dag 🙂

    3. Sende dem melding og true med politi? Bøter? Jeg har ikke peiling men Forbrukerrådet bør få vite om det også for dette er svindelsider der folk betaler men ikke får varer.

      1. Tror det er mye av dette på nett. Greit å gjøre noe med det når det er på norsk, men jeg fikser ikke alt det som er andre språk. Jeg har kontaktet blogg.no og de svarer i hvertfall på hva jeg kanskje kan gjøre. Venter på mer info etterhvert. Så irriterende dette her, for folk blir jo skikkelig lurt om de betaler for at jeg skal strikke gensere liksom. Jeg tror ikke noen norske klikker inn, men det kan jo være mange andre i denne verden som betaler og ikke får noe tilbake.

        1. Ja helt klart, men sifra til Forbrukerrådet for de vil gjerne vite om alle falske nettbutikker tror jeg. De lager vel lister over hvem du ikke kan stole på og tips gjerne VG for folk trenger å vite om de.

    4. Så fryktelig ubehagelig. Frekkheten lenge leve. Håper du finner fram til en måte du kan få en stopp av dette på. Virkelig ekkelt.

      1. Ja, det er ikke videre gøy, og det er myyye! De selger akvareller og bilder for meg på flere steder. Når jeg først begynte å se på det så fant jeg masse. Hvordan man stopper sånt, er vel verre. Jeg kunne jo vært rik om jeg hadde fått betalt for dette:) Men jeg har kontaktet datahjelpen, så får jeg se hva de foreslår.

      1. Jeg fikk svar fra blogg.no og de mente datahjelpen kunne se på det. For noen rare greier. Men det er flere enn meg, det vet jeg nå etter å ha tittet litt. Verden blir rarere og rarere…..

    5. Veldig rart. Husker du har laget et innlegg om sånt før også! Aner ikke hvordan du bør gå frem! Kan du ikke prøve å kjøpe din egen genser og se om du finner et telefon-nummer eller mailadresse (bak dette) du kan levere til politiet. Be Fredriksstad blad se på det. De elsker å snoke! Kontakt redaktøren, han er på face!

      1. Jeg vil jo helst ikke synes så mye jeg, men nå ble jeg sikkelig irritert. Jeg har fått hjelp hos datahjelpen så nå ser vi på litt av hvert som kan gjøres. Skikkelig dritt med sånne tyver synes jeg også. Klemsiklem:)

      1. Ja, her måtte jeg ha hjelp. Jeg klarer ikke dette selv, det skjønte jeg fort. Jeg forsøkte i sommer da jeg oppdaget det med skoene, men det fikset jeg ikke. Jeg eier jo mine bilder, og når de liksom selger dem, er det ikke greit. Det rare er at et bilde står der som skjørt???? Mye merkelig, så det er nok noen som bare driver med tull dette her. God helg til deg 🙂

    6. Jeg husker du har skrevet om dette tidligere også, og det er jammen litt ekkelt. Det er jo et overgrep, og tyveri.
      Men jeg lurer også på hvordan du har kommet over dette?
      Jeg har opplevd at mine instagrambilder blir stjålet, men kan ikke huske å ha sett noe fra bloggen min andre steder.
      Håper du finner hvordan man kan komme dette til livs ♥
      Klemmer ♥♥

    7. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg et av mine bilder på Pinterest. De hadde linket til meg, så det var grei. Så kom jeg til å tenke på skoene jeg skrev om for en stund siden. Der var siden de linket til blank nå. Da skrev jeg inn navnet på bloggen min på Google og gikk på bilder. Da kom det ene etter det andre? Nå har jeg dialog med datahjelpen så får jeg se om vi kan stoppe det. Klem og god helg!

    8. Blir så sint!
      Jeg har opplevd en gang at noen har TATT et bilde fra MIN instagramkonto og brukt i sitt innlegg….. Fikk ikke gjort noe med det….

      Det er veldig dårlig gjort altså… skremmende rett og slett. Og så unødvendig å ta i bruk andre sine bilder. Virkelig irriterende og ekkelt synes jeg. Og hva kan man gjøre???

      GOd klem til deg natheless <3

      1. Ja, dette var ikke gøy i det hele tatt. Håper jeg klarer å rette opp noe av det ved hjelp fra datahjelpen, for selv fikser jeg det slett ikke. Det er mange sånne frekke der ute, så vi klarer vel aldri å holde oversikten. Men jeg vil være på nett også, så da får man ta et som kommer. Ekkelt er det virkelig. Klem til deg 🙂

    9. Oi. Det der er ikke bra. Huffa meg. Hvordan stopper dem…aner ikke.
      Det er det som er positiv er hvis dem linker til deg og gir deg ære for arbeidet ditt og bildene.
      Folk er merkelig!

      1. Nei, dette er ike lett og slett ikke greit. Nei, de viser ikke til min side over hode og de ljuger jo om både det ene og det andre. Jepp, merkelige mennesker der ute i dataverdene. Ha en fin søndag 🙂

    10. Det er da virkelig ikke greit å ta bilder fra andre uten å spørre først. Får man ikke tillatelse så lar man være. Snakk om frekkhet!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg