Ut med det….

Ja, hvorfor ikke ha de som skal være ute, inne? Skøyter er koselig for de som våger, men der er visst ikke jeg lenger. Nå er det ut med den aktiviteten. De gamle danseskøytene får heller pynte opp inne, med mine tegninger på siden.

Ut med jula er det også her hos meg. Fram med tulipaner. Friske blomster? Ja, det skulle jeg gjerne hatt, men man skal jo ikke ut i blandt mange mennesker i ett sett heller nå.Tulipaner får vente til jeg skal handle mat en dag før helga. Men jeg har kunstige blomster. Så farger ble det da, i hvitt og rosa. Noen av de grønne og hvite dekorasjonene får stå en stund til, før det er ut med det også.

Nytt år og nye kreative ideer kommer heldigvis, selv om dagene er rare.Denne ganger var det de gamle skøytene som fikk seg en overraskelse da.De lukter slett ikke godt lenger. Noen ganger har de blitt dyttet full av granbar med røde sløyfer og andre ganger har de bare vært med i et fotografi, men nå ble de tegnet på med tusj og fargeblyanter. Enda er det jo vinter, så litt vinterpynt er gøy.

14 kommentarer
    1. Aldeles nydelig både skøyter og blomster..funka veldig bra med di kunstige <3 Har aldri gått mye på skøyter..var mer ski hjemme hos meg.. Men vi hadde arva et par "hokky"skøyter vi kunne bruke om det var skøyte -dag med skolen..o.l.. di var langt i fra så fine å se på som dine her.. men bedre enn ikke noe..hehe.. Nyttårsklem <3

      1. Takk du. Ja, de kunstige blomstene er helt greie. Jeg har hatt dem i mange år. Når jeg setter de opp med litt kvister og eføy blir det så fint så. Skøytene ble hengt nede i gangen til pynt nå. Litt vinterkos er gøy. Men å gå på skøyter selv, frister ikke lenger, selv om jeg var veldig glad i det før. Jeg ønsket meg alltid hokkyskøyter jeg, for de var så mye bedre å fare avsted med på isen. Danseskøyter er liksom ikke for fart. Jeg arvet bare, så da fikk man være glad for det man fikk ja. Klemsiklem fra den ene skøyteprinsessen til den andre!

    2. Så kjempefine skøyter da. Jeg likte ikke så godt å gå på skøyter siden jeg ofte hadde smerter i hælene og anklene mine. Det er ikke noe savn, men blir imponert over å se hvor flinke mange er 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen hjertelig! Ja, mange er så flinke, men jeg var aldri noe tallent på skøyter. Men jeg hadde det gøy og det var det viktigste. Ha en finfin kveld 🙂

      1. Så koselig sagt da. Tusen takk. Ja, man får ta det man har og gjøre det beste ut av det tenker jeg. Jeg har et par gamle ski som jeg også har lyst til å finne på noe med, men det får bli siden….. Klemsiklem:)

    3. Dette var virkelig lekkert! Tegne på skøyter har ikke tenkt tanken en gang jeg. Hvis du skal ha dem inne og det er lukt i dem så kan du kjøpe sånne små baller man har i joggesko for å fjerne lukt! Ble nydelig hos deg! Deilig å få ut jula nå, blir til helga her! Klem..

      1. Tusen takk. Alt kan jeg visst tegne på. Jeg har fikset sko før. Ikke alltid fargen passer til antrekket og da er det bare å fikse det med litt maling på helene eller her og der. Lukten kjennes bare om jeg stikker nesen ned i dem eller holder de i hånden, men det skal jeg jo ikke gjøre nå. Men litt duftkuler i dem er ikke dumt! Her står fortsatt juletreet og det skal høstes senere i dag. Men først skal jeg ut å gå tur i dagslys! Klemsiklem 🙂

    4. Så morsomme de ble de skøytene. Og skulle motet komme til å klatre opp i de igjen, ble du nok den fineste på skøytebanen. Her får jula stå noen dager til. Men skal gå i gang med kjøleskapet snart, men der blir det nok ingen blomster…tror jeg satser på gulrøtter :).

      1. Knis, ja de hadde vært noe å vise fram på skøytebanen. Men nå er skinnet så stivt, at det blir gnagsår bare av å sette bena ned i dem!!!!!Kjøleskapet ja! Det må få seg en omgang her også. Juletreet skal jeg høste senere i dag, men det kan hende treet med lysene får stå til i morgen. Det er jo trettendedag! 🙂 Klemsiklem og ja takk til gulrøtter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg