Ut på tur….

For et påskevær. Jeg håper dette vil vare. Sola varmet i går, så det smeltet både her og der. Fuglene sang, så det var en fryd. Jeg fikk så vidt et bilde av musvåken og en rødstrupe. Men jeg så og hørte linerle, lerke, hakkespetter, bokfink, ravn, meis og mer til.

Ravnen hadde lært seg lyden av tiur, så det var en ganske så artig opplevelse der den satt oppe i en tretopp og klokket for seg selv.

Jeg kosa meg, selv om vinden var kald. Men med gode klær holdte jeg fint varmen.

Men da jeg satt meg på en stubbe for å ta lunsj måtte jeg le. Det var bare å flytte seg i skyggen, for den sola varmet skikkelig på sorte vinterklær. Lunsjen var enkel og god, Hjembakt grovbrød med eple, saltpølse og gul ost, pluss en flaske med saft. Luksus på denne første dagen i april.

8 kommentarer
    1. det var en fin tur ,og så mange fuglesang du kjenner på lyd :=) der er ikke jeg god .
      God lunch og den smaker ute ,varme ja sola varmer og jeg lar den varme jeg for plutselig er sola bak en sky og da savner en den med en gang :=)

      1. Knallfint å gå tur i dette været, men msn må kle seg ja. Herlig med fuglesang. Mange av dem lærte jeg som barn, og det sitter visst enda😁😁😁

    2. En flott tur da 🙂 OG godt med mat ute 🙂 Jeg skal ut en tur nå, men tror det blir mat INNE etterpå 😀 Skal trimme litt først 😀

      1. Kosa meg i går. I dag blir det tur også, og da går jeg ikke alene. Vi skal vi hjem til lunsj. Men jeg tror jeg skal ta med en appelsin. Dette blir min trimtur, for vi skal “klatre” litt i stiene langs sjøen! Nyt dagen. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg