Utålmodig jeg?

Ja, jeg er det, utålmodig. Jeg liker ikke å vente, men det må jeg bare. Når andre skal ta avgjørelser, eller gjøre et arbeide for meg, så har jeg ikke noe å si. De bruker den tiden de trenger, og ferdig med deg. Jeg blir gående her å vente og vente…. Jeg får skikkelig øve på tålmodighet. Mens jeg venter, så kan jeg jo forsøke å gjøre noe fornuftig. Så nå har jeg kokt semuljegrøt til dessert og gjett hvem som fikk smake litt mens den var varm? Jeg!!!

Ute er det høst som bare den. I dag blåser det så løvet danser i lufta, men det er så fint med litt sollys i skyene.

Helga var fullt opp, men det har jo mange av dere fått med dere. Takk for alle hyggelige hilsner. Jeg fikk nummer tre i kakekonkurransen til Hjemmet, Norsk Ukeblad og Mat & Vin. En skikkelig morsom dag på DOGA i Oslo med gaver og oppmerksomhet. I går kjøpte jeg Hjemmet og der sto jammen kaken på forsiden og oppskriften inni bladet. Jepp, jeg er stolt! Kakafestivalen var en av “gulrøttene” mine. I går “spiste” jeg en til, da jeg var klar med mange illustrasjoner til et lokalt julehefte her hos oss. I dag er det nye oppgaver, så fargene får kjørt seg på tegnearkene. Føler meg heldig. Sånn har det ikke vært i det siste, og derfor føles det så godt. Ny dag og nye muligheter.

12 kommentarer
    1. Du er bare skikkelig flink, kreativ til tusen og på hugget når det gjelder 😀 Gratulerer hjerteligst på alle måter. Fikk bare scanna gjennom i helga, da jeg hadde veldig mye fokus på andre ting. Men snerta innom 😀

    2. Ofte utålmodig jeg også..spørs litt hva det gjelder da 🙂 Semulepudding har jeg ikke smakt på ti år tror jeg..også det som er såååå godt 🙂 Den kaka di var jo lekker, og sikkert veldig god..Gratulere med flott plassering <3

      1. Hjertelig takk du.Ikke lett å være tålmodig alltid, men vi får øve på! 🙂 Semuljegrøt er så godt en gang i blandt. Jeg vil helst ha den litt varm jeg da, mens mannen vil ha den kald med bringebærsaus. Kaken er god og lett å lage, så den kan jeg anbefale. 🙂 Utrolig morsom opplevelse i Oslo. Mye fint å se på festivalen også. Skikkelig inspirerende for en som liker å bake! 🙂 Klem 🙂

    3. Jeg er alt for tålmodig av meg, men synes jeg har forbedret meg litt på enkelte ting. Tålmodighet er en dyd sies det.
      Godt du har noe å sysle med mens du venter.
      Her blir nok Hjemmet kjøpt en av dagene. Et barndomsminne det faktisk. Min mamma pleide å abonnere på Hjemmet i barndommen min 😊
      Lett å se at kaka er god. Flink du ❤
      Klem 😊

      1. Ja, jeg kan også være tålmodig med noe, men når jeg venter på noe viktig klarer jeg det liksom ikke. Klart jeg har annet å gjøre, men man venter bare på den telefonen eller den mailen liksom. I morgen kanskje! 🙂 Mamma har alltid hatt Familien, men jeg selv har hatt Hjemmet i en årrekke. De siste ti årene droppet jeg det, men egentlig er det litt savnet også! Kaken var veldig god, så den står jeg inne for! Tusen takk og klem 🙂

    4. Gratulerer med så flott plassering da…Det går veien nå tror jeg for deg. Jeg tror og føler at det bare går oppover om dagen. Det bladet skal jeg sjekke 🙂 Nydelige bilder som vanlig.

      1. Hjertelig takk! Ja, jeg satt liksom fast i “den døra” som hadde smelt igjen for meg, og det var ikke godt. Jeg håper jeg er ute av “hengemyra” nå og kan fortsette. Jeg liker ikke å være bundet. Det skaper ikke kreativitet hos meg i hvert fall. Kos deg i kvelden. Klemsiklem:)

      1. Så koselig sagt av deg da! Ja, det er mange som ikke tåler gluten og noen skal ikke ha laktose. Har man det siste er det jo bare å lage vaniljekremen selv. Her forsvinner den kaken alltid fort. Lykke til! 🙂

      1. Ja, det er så fint når alt liksom går av seg selv for en stund. Men jeg vet at ikke det varer. Alle dager er forskjellige. Gulrøtter liker jeg, både de som er friske og de jeg ser på som symboler! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg