Vårlige mars.

Så kom vårmåneden mars. Herlig å se grågåsa seile over himmelen. I helga så jeg vipa og hørte svarttrosten.

Svanene svømte i åpent vann inne i vika.

Men innerst i kilen er det fortsatt is. Bildene er ikke videre tydelige, men jeg var der nede etter at sola hadde gått ned. Så fint å høre på sangsvanene. Endene snatret med, og en og annen knoppsvane seilte også der ute i råka.

Dette ble det beste bildet synes jeg. Det var liv og røre, men den ene svanen sto der så stille og forsøkte å hvile. Tenk så kaldt på bena tenkte jeg da, og fikk en ide til å tegne svaner på en ny måte. De burde jo hatt fargerike støvler alle sammen!

Gårdagen var litt disig her hos oss, men det var et fint lys da kvelden kom.

I dag ligger tåka tjukk enda på morgenen, men det er mars og vårmåned.Hurra!

22 kommentarer
    1. hurra det er vår ,veldig koslige bilder ,og et vakkert kveldslys,det er bare å nyte det.Her regner det i dag og jeg har vært på strikkekafe og der gikk dagen,men regn hører også med så det er bare å favne om det også :=) ha en finfin kveld da

      1. Ja, det er fint med mars igjen! Her kom det regn i natt, men nå skinner sola. Med litt fin temperatur de siste dagene, så tittet jammen en enslig snøklokka opp her. Nydelig å de. Ha en finfin fortsettelse av vårens gleder 🙂

    2. Koset meg med bildene dine. Som jeg har vært der sammen med deg-. Takk. Jeg trenger det som ikke har vært ut i dag. Bare regn og dårlig vær.
      Artig tegning:)

      1. Takk du! Fint å se bilder fra andres turer når man ikke kommer ut selv. Her skinner sola så fint, så det er skikkelig vårstemning. Ha en i fin dag 🙂

    3. Vakreste bilder og tegninger. Nydelig alt sammen…Deilig tur ned til sjøen å se svaner! Virkelig vakkert…Ja, jeg liker mars! For det er vårmåned. Klem..

    4. Du verden,,, nå skjer det fort i sør… 🙂 Her tiner og regner det verre enn verst. problemet er to meter tele i bakken… hvor skal vannet gjøre av seg…. Innsjøer rundt huset 😀

      1. Ja, det våres her nå, men enda er vi ikke trygge for snø og kulde. Men vi nyter jo sola. Dumt det er så masse vann oppe hos dere. Håper det går bra, så det ikke blir skader. Varm klem fra sør! 🙂

    5. God morgen :.-)
      Nydelige svaner og nydelige bilder i innlegget ditt <3 Det er våååååår og herlig svanebilde med masse farger og støvler 😀

      Stå deg vel

      klem

    6. Så masse vår i bildene dine, svært stemningsfulle. Kanskje svanene burde hadde noe på føttene, ja :D. Her kom snøen i natt, men uansett – det er VÅR!!!!!

      1. Tusen takk. Ja, det fikk meg til å tenke fargerike støvler. Mer snø? Oy da. Her skinner sola igjen og det føles så vårlig. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg