Vedtre!

Ligner det? Et vedtre? Sier du det? Vedtre? Jeg sier det, og dette skulle bli en kake som skal minner om et vedtre i skogen. Det lignet mer når jeg fikk på sjokoladesmørkremen. Det heter visst Bûche de Noël, som betyr noe sånt som en julekubbe. Den kan pyntes på mange måter og jeg tenkte sopp, løv og en liten hagenisse. Noen deler den på skrå og setter inn det ene stykket som en kvist, men det gjorde ikke jeg denne gangen. Det fikk bli farsdagskake. Noen liker jo sjokolade kake og andre eplekake, så da har jeg begge deler i morgen.  Vedtre med pynt får jeg visst fikse en annen gang. Man rekker ikke alt eller, gjør jeg????

9 kommentarer
    1. Koselig med kake på farsdagen. Vurdere å lage en eplekake i dag jeg også, sjøl om det er lite far’er rundt meg :). Nyt dagen. Klem <3

      1. Ja, det er koselig med en kake uansett. Min far døde for over tretti år siden, så da kommer yngste broren min hit på dagen. Det er koselig sammen med våre kjære små og store. Noen passer det for og andre ikke. Vi har plass til de som kan. Jeg skal lage gryte med ris og så blir det kaker til dessert. Gleder meg.Klemsiklem:)

    2. Så stilig, og den ser supergod ut! Når jeg ser kakefatet ditt, kommer jeg på et tilsvarende fat jeg hadde for noen år siden, men som dessverre ble knust.

    3. Jeg syntes det er koselig å markere farsdagen, og gjerne med en sånn god kake. Selv bakte jeg den til jul en gang for noen år siden, etter en oppskrift jeg fant på en engelsk side. De kalte deg for Yulelog eller noe sånt. Faren min hadde diabetes, så de siste årene ble det vannbakelse på farsdagen her. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Takk du. Ja, det er koselig å markere dagen, men her er det ikke noe gavehysteri. Vi spiser sammen og koser oss. Her blir det fullt hus etterpå og jeg gleder meg. Vannbakkels er også godt da. Nå fristet du meg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg