Vegetarmat og lavtrykk.

Ikke alle dager går som en lek. I dag er det lavtrykk. Om det er det, eller noe annet som gir meg hodepine, aner jeg ikke?Tungt i hodet er det i hvertfall, og da mister man motivasjonen. Ute snør det som bare den, og fuglene kvitrer i den snødekte hekke. Jeg får strikke litt så lenge,  slappe av og håpe på bedre tider. Lavrykk i kropp og sjel føles verre, enn et lavtrykk av snø eller regn. Glad det går mot vår, lys og mer sprett og fart. Men selv om formen ikke er god, blir jeg sulten. I dag hadde jeg lyst på noe godt til lunsj for å trøste meg litt. Det er lenge siden jeg har laget vegetarmat, men i dag fikset jeg det. Med det jeg hadde i huset, satt jeg sammen en fantasirøre.

Vegetarpletter:

1 boks tomatbønner

2 dl havregryn

2 egg

1  1/2 ss potetmel

2 egg

1/2 ts gurkemeie

1/2 ts timian

1 ts sitronpepper

Kjør alt sammen med en stavmikser og legg det med skje i en varm stekepanne. Røren er som en god, tykk vaffelrøre.  Jeg har teflonpanne, så da ble det ikke noe smør. Snu plettene når du ser “bobler” på toppen av dem, og la de bli gjennomstekte.

Så ristet jeg en skive brød og smurte den med ketsjup og la på salat, tre pletter, stekt løk, agurk og hakkede mandler. Til slutt helte jeg en spiseskje  med soyasaus her og der som pynt.

Det smakte så godt, så dette skal jeg snart lage igjen.

14 kommentarer
      1. Nei da, det er nok noe maling (mannen maler noe metall) jeg ikke tåler denne gangen, eller at det er lavtrykk. Men hodepine går nogenlunde bra, det er mye verre om jeg får migrene. Lunsjen var nydelig, så det skal jeg forsøke igjen. Jeg har en niese som er vegetarianer og da er det lurt å vite hva man kan lage til henne når hun titter innom av og til 🙂

    1. Her var det mye godt! Bra jeg ikke er sulten akkurat nå, for da måtte jeg lagd noe tror jeg 😉
      Kan tenkes jeg prøver noe av det du har lagd her en dag. 🙂 Ønsker deg en fin kveld! Klem

    2. Spennede mat, har aldri prøvd de der men ser jammen digg ut 🙂 Jaaaa til lysere dager og vår nå 😀 Så kos å sitte og strikke, nå fikk jeg lyst til det jeg også 🙂 Stooor god klæm <3

      1. Fikk så lyst til å prøve. Jeg hadde bare tomatbønner i huset i stedet for hvite bønner, men det gikk fint det også. Røra ble nok tynnere enn den skulle, men da ble det pletter. Jeg strikker litt nå og da, men er ikke så rask akkurat. Men gøy er det å se resultatet etterhvert. Klem til deg 🙂

    3. Absolutt, indre lavtrykk er mye verre å forholde seg til enn vær-lavtrykk.. Håper og tror du kom deg gjennom dagen i går, fikk strikka noe fint, og befinner deg i et høyere indre trykk i dag <3 Storklem til deg
      PS: De plettene er det ikke umulig jeg prøver meg på en dag 😉

      1. Indre lavtrykk er ikke gøy. Håper på bedre tider framover. Hodepinen er heldigvis borte i dag, så nå har jeg fått unna en hel del allerede. Litt strikking nå og da er koselig. Jeg var redd genseren jeg driver med var for liten. I går kveld var bolen klar, og den satt som et skudd. Nå er det bare ermene igjen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg