Vente og vente

Her går dagene med til å vente! Jeg venter på mailer, på viktige telefoner, mer sollys, vår, gode tider, hyggelige dager og så videre. Men man kan da ikke bruke livet til å vente? For en stund siden fant jeg ut at jeg fikk lære meg noe nytt. Jeg har kjøpt både former og bokstaver. Sugerpaste, eller sukkerpasta som det heter på norsk, var artig. Skal si jeg har lest og øvd.

Jeg har til og med tatt på meg et oppdrag. Aner ikke om jeg får til å kle en kake med sukkerpasta, men den som ikke forsøker, finner det jo heller ikke ut. Nå er kaken klar og den står i frysa. Jeg var så heldig å få smake på kremene.Når man lager det her hjemme, så er det jo jeg som får skrape bollene. En  sjokoladekrem og en bringebærkrem. Så godt, men jeg må vente med å få smake på hele kaken. Kaken bakte jeg i en kjele på kokeplaten og det var spennende. Den ble høy og fin, så jeg kunne dele den i fire! Hva jeg skal pynte med? Det vet jeg, en bursdagskake, men dere må vente med å se det resultatet. Jeg vet at den som skal ha kaken, kanskje ser bloggen og det er jo ikke gøy å se en overraskelse. Nei, nå er det dere som får vente.

16 kommentarer
      1. Ja, det ser da bra ut. En god begynnelse, men jammen er det mye man må lære. Jeg pleier å bruke marsipan og har vært fornøyd med det, men dette er skumlere. tenk om jeg ikke får på det “trekket” da! Men vi får håpe det beste 🙂

    1. Herligheta 😀 Du er stadig ute på nye kreative veier 😀 Venting hører vel mye med til livet. Men som du sier, det bare forsvinner forbi om man skal sitte og vente 😀

      1. Ja, livet er mye venting, men det gjelder å bruke tiden mens man venter også! Morsomt å forsøke noe lytt. Her hadde jeg mye å utforske 🙂

    2. Så spennende å prøve på noe nytt. Kaken ser jo perfekt ut så langt, og jeg regner med du deler noen bilder når pyntingen skal gjøres 😊

      1. Takk du. Ja, jeg får håpe det går bra med resten også. Litt skummelt å skulle dekke hele kaken med den sukkerpastaen, men jeg må bare forsøke! 🙂

      1. Elsker kreativitet og håper det smitter til andre!!!! Jeg også gleder meg masse til å være ferdig! 🙂 Nå er det bare å vente til nærmere helga da!

      1. Ja, jeg er sent selv, for vet ikke om det går bra! Litt skummelt, for kaken må jo leveres til helga da!!! Jeg skal ta litt bilder så du og andre får se etter hvert! 🙂

    3. Så spennende! Jeg har aldri brukt sukkerpasta, så nå er jeg spent på om du synes det er lett og greit å jobbe med eller ikke. Har alltid hatt lyst å prøve. Gleder meg til å se den ferdige kaken 🙂

      1. Jeg tester litt om dagen og det er noen triks man må følge har jeg forstått. Hittil har jeg laget blomster og stjerner. Det går fint, men jeg har forstått at det må tørke før man setter det på kaken. De første jeg lagde falt fort sammen da jeg satte dem i fuktig krem. Jeg har kjøpt en pakke til bare å teste med og det blir kakepynt som kan brukes siden håper jeg. Gleder meg til resultatet. Klem 🙂

    4. Vi er alle i ventemodus fra tid til annen 😉 Spennende at du har ting på gang, og det ser helt fantastisk ut det du driver med. Kanskje du er den jeg må kontakte hvis jeg skal ha en fin kake? <3 Kunstnere er kunstnere i alle varianter, og du slutter ikke å imponere meg med kreasjonene dine. Og at du hele tiden våger å prøve nye ting 🙂 Klemmer til deg

      1. Ja, det er ikke lett å vente på ting synes jeg, men man må! Ja, kanskje jeg blir kakebaker!!! 🙂 Morsomt er det i hvert fall, selv om jeg nok gleder meg mer til å lage kaker på min måte. Artig å være kreativ, og vi blir aldri for gamle til å lære nytt. Klem! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg