Vikingtokt…

Utrolig fine båter de lagde i gamle dager, og jammen er de fine de som ferdes som viking i dag også. Se på det broderiet da! Vikingtokt på Telemarkskanalen i vårt århundre, var spesielt!

Vi besøkte Vrangfoss forrige uke og det var spennende. Joda, vi har vært det før, med båt også, men denne gangen kjørte vi bil. Da vi kom var det ganske stille, bare et ekorn hilste oss velkommen.

Men så ble det liv. Et vikingskip var på vei oppover. Et mektig skue!

De var kledd som vikinger og til og med en hjemmelaget taufender hadde de med.

Artig å se båten oppover i slusekamrene.

Joda, vi titten innom flere av slusene og så Henrik Ibsen, men vikingskipet “tok kaka” for meg denne gangen. Og ekornet? Det hopper vel fortsatt rundt omkring ved Vrangfoss.

14 kommentarer
    1. Så morsomt! Det så virkelig ut til å ha vært en flott opplevelse. 🙂

      Nå skal jeg lese meg litt mer opp inne hos deg også. Blogging og lesing av blogger har vært nedprioritert lenge, men du skjønner det sikkert når du stikker innom meg også. 😉

      God fredag og helg! 🙂

      1. Tusen takk. Koselig å høre fra deg igjen. Jeg titter innom deg også gankse snart. Litt annet som må fikses her først før helga. Nyt dagen! 🙂

    2. For en flott opplevelse ♥ Det der skulle jeg også ønsket meg å se 🙂 Masse fine bilder og….elegant og spennende 🙂

      Kjekt å se deg tilbake her fine du ♥
      Gode klemmer ♥

      1. Tusen takk du! 🙂
        Ja, det var artig. Vi ante ikke at de skulle komme. Plutselig kom det mer og mer folk tilog vi ble fortalt det. Artig opplevelse!

    3. Ååå, du har liksom vært skikkelig i vikingetida du 🙂 Så koselig <3 Godt å se deg tilbake her igjen <3 Jeg er litt av og på selv nå om dagen. Men stort sett har jeg et innlegg om dagen. God klem og fredag til deg <3

      1. Ja, det ble jammen rett tilbake i tid! Har lest hos deg i sommer, men det ble ikke stort kommentarer. Koselig å “se” deg igjen! Klem og nyt helga!

    4. Fantastiske bilder og opplevelser… Vi har snakket om Telemarkskanalen i mange år.. men ser ikke ut til å bli noe av 😀 Ha en flott helg 🙂 Klem

      1. Takk du! Ja, det er verdt et besøk. Vi har kjørt egen båt der for mange år siden. For et par år siden var vi med Henrik Ibsen, og det var også gøy. Det kan anbefales!!!! Klemsiklem:)

    5. Så mange flotte bilder – og så kult med vikingskip! Ingenting er som noe som er helt gjennomført….ekornet er jo mitt yndlingsdyr – så takk for fine bilder <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg