Vinterdrøm….

Noe så vakkert som rimfrost og istapper. Det er vinter det. Her kommer det ikke så mye snø, men dette blir likevel fin stemning.

Det er spådd snø utover i uka, man her blir det vel kanskje regn. Da gjelder det å nyte og være i denne vinterdrømmen så lenge det varer.

Den stille tiden før det begynner å lysne igjen mot vår, synes jeg er god. Alle liker ikke dette, men det gjelder vel å forsøke å nyte den dagen man har.

Det er lett  å gå tur i skog og mark, når stier og veier er uten snø eller glatte.

Men litt is har vi her og der da. Morsomt å se etter former og fasonger i de frosne søledammen. Nede på sjøisen går de på skøyter i dag. Fint at alle kan være litt aktive i juleferien. Nabobarna aker i bakken rett på utsiden hos oss, og sola skinner på rimfrosten i elleve minus. Ha en fin romjulsdag og husk å kose dere masse.

15 kommentarer
    1. Vakre vinterbilder! God å komme seg ut litt ja. Har vært ute og nytt det flotte været jeg også i dag.
      God klem med ønske om en fin dag! <3

      1. Takk du. Ja, det er godt ute også, selv om det er noen kuldegrader. I dag har jeg ryddet, så det har visst blitt nok skritt inne føler jeg. Nå skal jeg kose meg med en julefilm. Klemsiklem:)

    2. Oi så kaldt det er der, men som bildene forteller, så er det utrolig vakkert ♥ Fin stemning.
      Jeg liker ikke den tiden vi nå går inn i, januar og februar, grusomme måneder. Januar er verst. Det er som om vi aldri blir ferdige med den måneden. Men det er jo ikke annet enn å gjøre det beste ut av det.
      Ha en herlig fin mandag ♥♥ Klemmer ♥♥

      1. Ja, her er det nydelig med rimfrost nå. Jeg er veldig spent på om det kommer snø i morgen. Jeg er heldig som koser meg i alle årstider og gleder meg til neste skjønner jeg. Januar er for meg en ryddemåned i både papirer, regnskap, bilder, hus og hjem. Da går den måneden så fort, og jeg er heldig å ha flere ting å glede meg til framover. Finn deg noen friske “gulrøtter” eller mål, som du skal jobbe med i de mørke månedene. Les en bok, lær det noe nytt, skriv noe artig ( for det er du flink til), lag deg en dagbok eller en diktbok, og ikke minst gå tur!Klemsiklem:)

        1. Om vi får ordentlig med snø i januar, så vet jeg det blir lettere. Da blir det lysere. Jeg er for tiden glad for å være på bena sånn noenlunde, så har jeg små delmål. Men litt vanskelig med januar når jeg er så redusert. Men det kan jo gå bedre enn jeg forventer 🙂
          Bøker leser jeg hele tiden, og har et stort lager å ta av. Heldigvis ♥
          Jeg kommer meg nok gjennom 🙂
          Tusen takk for pep-talk ♥♥

          1. Heier på deg jeg. Her kom det snø i natt og det er så lyst og fint. Håper det ligger lenge, men det gjør det jo som regel ikke her. Ja, du klarer det. Blogg på, så har du oss her også!!!! Klemsiklem:)

    3. Istapper, frost på dammer og bekker, og isskulpturer ute i naturen generelt er flotte å se, og spennende å fotografere! 🙂

      1. Takk du. Ja, i går rakk jeg en lang, fin skogstur før et juleselskap. Like fint i dag. Nå blir det spennende hva dette være bringer til nyttår. Klemsiklem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg