Vissent!

Nå visner det ned mer og mer der ute, når kulda kommer. Dagliljeblomstene har for lengst visnet da, men gresset eller bladene står igjen. Nå begynner de å falle sammen og bli brune. Da er det på tide å plukke inn litt.

Det er lett å bare plukke med litt inn.

Så satte jeg i gang med å flette gress, lage kranser og ringer. Så gøy med gratis materialer. Jeg gjør dette nesten hvert år. Etter hvert blir alt helt brunt, og det synes jeg er fint til julepynten med røde sløyfer og furu. Kransene blir nok dekket av granbar etter hvert, men da slipper jeg å kjøpe halmkranser i butikken. Nå ligge de flate til tørk. De kryper litt med tiden, så jeg må klemme de litt sammen nærmere advent. Men i og med jeg har surret de sammen med bindtråd, går det lett.

Hjertene som er laget av flettet gress må også tørke litt. Nå henger de på knaggene på skapet i kjelleren. Pent å se på da!

8 kommentarer

Siste innlegg