Hvilken alder?

Alt har sin alder, men hvilken? Skulpturer er laget i en viss alder. Den de har skulpturert  blir  i dette materialet aldri yngre eller eldre, men skulpturen blir eldre. Disse fant jeg i Sverige for noen år siden. Liker den kjettingen oppe til venstre, den eldes med verdighet!

I vårt land finne du dette. Gamle vegger, som man ikke kan aldersbestemme. Jeg liker det grå uttrykket. Her er det også skulpturer i alle aldre.Tror det er fra Hardangerområdet?


Med det samme jeg er i gang, kan jeg jo ta med noen bilder fra Danmark også .Damen nede til venstre er i “satt” alder som det heter. Hun vil bli eldre og eldre, selv om hun er en skulptur. Hun er skåret ut av et tre som en gang sto der, og røttene sitter fortsatt i jorda. Flaska oppe til høyre fant jeg godt trykt ned i gressbakken. Der hadde den vært lenge, men hvilken alder den har, aner jeg ikke. Jeg tok den med hjem, og nå står den i kjøkkenhylle med en lite lys i flaskehalsen. Jeg tar ofte sånne bilder som det dere får se her. Det inspirer meg til å lage mitt eget.

16 kommentarer
    1. fruensvilje: Søndag og det er herlig. Ute er det kjempeglatt, men jeg behøver slett ikke gå ut om jeg ikke vil. Nyter kaffen og koser meg her. Glad dag ønskes deg 🙂

    2. Herlig tolkning på det hele. Alder har jo med alle mulige ting å gjøre egentlig. Alt blir jo eldre, eller har en alder 🙂 Kjettingen likte jeg godt 🙂 Håper du har en nydelig dag, natheless <3 Jeg har vært i Sverige en snartur 🙂

    3. Mange flotte bilder og skulpturer…fin måte å tolke temaet på..legger nok ut i kveld jeg..litt opptatt med besøk her 🙂 Ha en koselig kveld <3

    4. frodith: Det var jo bare å velge, for alt har jo sin alder!!! Koser meg her med kaffe og marsipan. Ute er det såpeglatt, så jeg holder meg kloklig inne i dag. Sverige? Ja, hovedveien er jo greie da! Fikk deg vel litt snop da eller? Kos deg 🙂

    5. Et vakkert knippe fotografier, et par virkelige blinkskudd, også (:
      “Det inspirer(er) meg til å lage mitt eget”, skriver du. Ditt eget hva da for noe…?
      Gnatt ^^

    6. Layde: Hei du. Takk! Ikke lett for de som ikke kjenner meg å skjønne at jeg blir inspirert! Det inspirerer meg å se hva andre lager, for jeg lager små skulpturer selv i leire, maler bilder og tegner. Veldig morsomt å studere andres arbeid og få inspirasjon. Kanskje jeg viser mer av mitt etter hvert. Ha en fin dag!

    7. Skjønner godt at du blir inspirert! Forsto bare ikke hva du blir inspirert TIL (:
      Inspirasjon er helt herlig… og flytende… og det er jo _så godt_ når man kan la det få utløp!
      Kanskje vi viser mer av vårt en vakker dag, både du og jeg (;
      Ønsker en vidunderlig natt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg