17.mai

Så var vi der igjen. 17.mai i koronaland er ikke som vanlige feiringer. Men vi får bare ta det og kose oss som best det går. Jeg lagde en minikake, for det trengs ikke masse kaker til en stor fest. I år som i fjor blir det en stille markering.

Det ble ei sjokoladekake med marsipanlokk. Jeg har ikke vært der de selger sukkerpasta, så dette fikk duge. Jeg liker ikke å tegne med mattusj på marsipan, Her må man ha en plan og farge med konditorfarger først og så tegne strekene til slutt. Men det ble da en festkake av det.

Hurra for dere alle på 17.mai.

Jeg prøvepyntet meg i helga da det ikke var regn. I år blir det dette antrekket. Hurra for 17.mai. Kos dere masse og gratulerer med dagen.

10 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen!
      Herlig samling av 17. mai bilder hos deg. Antrekk og kake ser helt lekkert ut!
      Kos dere masse! Hipp hurra…..Klem herfra..

    2. Vel overstått 17. mai!!! Så fin i bunad du 🙂

      Og tenk å ha en så lekker 17. mai kake på bordet denne dagen da 🙂 Virkelig lekker!

      klem

      1. Tusen takk. Ja, det kan vel ikke kalles bunad, men en festdrakt. Hjemsydd av meg. Kakene er borte for lengst og godt var det. Ha en finfin dag. Klemsiklem

    3. Vel overstått 17.mai 🙂
      Utrolig flott pynta kake, og du er feiende flott i bunad 😀 Her ble det ingen kake, kun litt is på meg. Mannen ville ikke ha noe dessert 😄

      1. Tusen takk. Ja, det ble en fin dag selv med restriksjoner. Jeg har en selvsydd festdrakt, så bunad er det ikke, men jeg er veldig fornøyd med den. Her ville heller ikke mannen ha kremkake, men eldstemann kom innom, så da ble det det i år sammen med en sjokoladekake. Is droppet vi denne gangen. Man kan da ikke spise alt heller. 🙂 Men vi koste oss sammen. Ha en vakker helg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg