Bli med?

Vil du være med på tur? Nei, votten er ikke min, den fant jeg på veien. Jeg følte meg nesten som Espen Askeladd “Jeg fant, jeg fant”.

For første gang gikk jeg Rumpestien. Nei, det er ikke sant, for jeg har gått der før, men da hadde ikke stien fått navnskilt!!!Jeg fant merkene og fulgte stien oppover og nedover i eventyrskogen. Ser du elefanten, maneten og hjertet? Et digert steinbord er det langs veien og et utspring lenger inn, så man ikke behøvde å bli våt om det regnet.

Jeg har funnet ut at jeg går tur på en annen måte enn mange andre voksne. Ser de ikke tro? Jeg ser figurer og spennende ting overalt nesten, som jeg gjorde da jeg var liten. Ser du fuglen som “beiner” avsted og trollungen som forsøker å gjemme seg?

Rumpestien er en del av Kyststien i Østfold. Jeg gikk på skyggesiden av fjellet i går kveld og fulgte oransje merker. På andre siden skinte sola og der går stien så du ser Talbergsundet. Hele vinteren holder sangsvanen til der i åpent vann. Kyststiene er veldig fine å følge for den som ikke er kjent. De siste årene har flere og flere stier i Østfold blitt merket. Titt inn på nett, så finner du mange fine turer, korte og lange.

Huldra med halen var rask i kvelden også, hun ble til røtter, jord og stein på et blunk. Øverst ser du en løvunge og et hestehode eller?

Etter turen hvilte jeg meg litt i en stol som står nede ved vannkanten. Epletreet der nede er snart i blomst, fuglene var i farten og det var bare herlig som en tur skal være, en stillle kveld i våren.

18 kommentarer
    1. Kjempeherlig 😀 Ja du har noen artige øyne med deg når du går tur 🙂 Uten sammenligning forøvrig, så minner det meg om min bestemor. Hun gikk tur mer med rompa til vers enn rett opp og ned. Så henne på “Rumpestien” hadde vært perfrekt 😀

      1. Takk du! Ja, det er artig å bruke øynene i naturen. Man oppdager mye da som sopp, fugler, blomster og mose! Måtte le til dine tanker her da. Jeg har en venninne som ikke kan sette seg ned på huk og da blir det med stjerten i været hele tiden når man skal fotografere. Jeg tenkte på denne turen som det å falle på rumpestjerten, for jammen var de mye røtter og litt ulent også.

      1. Takk du. Stilig at det ikke bare er meg som ser sånt. Nei da, slett ikke alle turer er det så mye rart å se, men her var det eventyrlig! 🙂

        1. Må bare si det … så utrolig fantastisk det var å få varsel igjen når noen har svart på en kommentar! Har føltes litt meningsløst å kommentere til tider, og masse tid tar det å gå tilbake på innleggene for å sjekke svar. Men nå ble alt plutselig mye bedre! 🙂

    2. Tusen takk for kjempefin tur. Så masse å se. Så masse å finne. Jeg så alt det du så…Kjekt.
      Og den fine votten da, med det fine mønstret…vakker. Flott tur du hadde og det er kjekt med kyststien. Går de her på Kråkerøy ofte! 🙂 klemmer…

      1. Ja, den votten var fin. Tror nesten jeg må lage noe sånt til vinteren. Denne var maskinstrikket, men fargene var fristende! 🙂 Fint med merkede stier. Klemsiklem:)

      1. Jepp, du har fantasien i deg i massevis! Herlig å gå sånne turer. Noen ganger blir det bare en trimtur for meg også, men på kameraturene tar jeg meg bedre tid. Klemsiklem:)

    3. Helt topp – jeg er jo sånn som deg… vi er ikke som mange andre voksne – vi ser nemlig kjempemasse! Tusen takk for fantasien og de fine bildene 🙂

      1. Ja, vi er like og det er så herlig å dele sånne turer med folk som jar fantasi. Noen ganger går jeg tur med folk som bare skal gå og gå. Jeg blir helt stresset av sånt, når man liksom skal kose seg. Trim er trim, men koseturer er da koseturer. Klemsiklem:)

    4. De fleste ser nok ikke så mye i naturen nei. Jeg er ikke så flink til å se eventyr og sånt jeg heller må jeg innrømme. Men det du peker på, det ser jeg. Så kanskje fantasien min ikke er så god på egenhånd 😀
      Uansett så ser vi kanskje på litt forskjellige ting, med forskjellige øyne 🙂
      Jeg har av og til nok med å holde meg på bena, men det er på de litt dårlige dagene. Da er det frisk luft som er viktigst for meg 🙂
      Fine eventyrbilder. Og kyststien høres ut til å være noe for meg 🙂
      Fine dagen til fine deg ♥ Klemmer 🙂

      1. Vi er forskjellig og ser forskjellig og det skal vi gjøre. Men noen ganger bør vi stanse opp og se på maurene. Det vet jeg du sikkert gjør. Du tar da så mange fine bilder, at du SER!!!!Når vi går sammen med andre og vi går fort, ser jeg heller ikke så mye.Det er ikkegøy å falle overende for noen.Men man må senke farten litt for å se fuglene og finne hvitveis!Ja, sjekk kyststiene, for de er så fine! Klemsiklem til deg. 🙂

    5. Så fantastisk og flott omtale av stien jeg har laget! Nå ble jeg glad! Votten som henger i treet, den fant jeg på jorden når jeg pløyet for noen dager siden, jeg la den på kanten av jordet. Hvem hang den opp i treet?

      1. Takk du for hyggelige ord og for at du har fikset opp stien! Jeg hang den votten opp i treet, for jeg synes den var så fin der! Utrolig flott sti som jeg nå tipser alle om. Et eventyr å gå for folk som tar seg tid til å se litt ekstra. Ungene må da elske dette her. Jeg lager et innlegg etterpå i dag om stien på andre siden og da gikk jeg Rumpestien hjemover igjen. Flott tur som ikke tar så lang tid, men den gir masse opplevelser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg