Ut på tur, februar

For en vakker dag vi har. Sol fra skyfri himmel og mildt som bare den. Jeg gikk ut tidlig i dag og bega meg inn over skogsveiene her. Glatt var det, men med piggsko var jeg trygg. Sola steg over åsen og rådyra gresset i skogkanten.

Jeg så en flokk med sangsvaner som lettet og fløy vekk fra nattens hvilested. Svartspetten ropte i storskogen, og en dompap fløytet i toppen av et tre. Nei, jeg fikk ikke bildet av alt dette, men jeg fikk meg en opplevelsen.

Det kjennes som vår i dag, og snøen smelter og lager massevis av vanndammer på de glatte veiene. Jeg tror jeg må ut en tur senere i dag også, bare for å kjenne sola varme.

Tusen takk til Frodith!

Tusen hjertelig takk! Så var januarmoroa til Frodith over. Mange av oss har vært med, og vi har kost oss sammen om noe feller. Men ingen av oss har løst oppgavene likt. Utrolig artig Frodith, du har samlet oss du. Jeg gleder meg til våren og jeg lager stadig  mine egne utfordringer på bloggen.Uten at jeg sier så mye om det. Hva med fargene, hva betyr fargene for oss? Eller hele alfabetet fra A til Å? Tallrekke fra en til ti, eller været vårt, håndarbeid, matoppskrifter, helse og mye annet. I dag er det februar, så det er bare  fortsette med nytt mot. Blogg i vei, på din måte.

HOPP, dag 26

Det har vært så mange spor i snøen. Noen har hoppet hit og andre dit. Men i dag regner og snør det, så alle spor forsvinner.

Nå får vi hoppe selv i skogen, og lage våre egne, nye spor.

Flere innlegg i Frodiths januarmoro finner du HER!

VANN, dag 17

Ute har det snødd. Ikke litt, men masse. Nå smelter det på vinduene her. Vanndråper skinner i sola. Tenk når all denne snøen skal bli til det det egentlig er, vann! Kan ikke si jeg gleder meg til den overgangen, for dette kommer til å ta tid å smelte ned til vann.Krakken til naboen har forsvunnet mer og mer i vinter, og i dag var den helt borte.

Men vakkert er det med alt det hvite vannet. Snart er det borte, og da har det skikkelig vannet alt der ute.

Frodiths januarmoro finner du mer av HER!

TULL OG FJAS, dag 16

Tull og fjas var de, og det er gøy. Vinterlandet vi nå har, inviterer til lek.

Hva er tull her tenker du kanskje? Tror du det  rådyret stilte seg opp for meg?

Tull var det, for det er et utstoppet rådyr!

Her hang jeg ut klesvasken, eller? Nei, bare fjas, men det ble da artige bilder!

Her da? Bare tull og fjas med restegarn. Men det blir sikkert fra til slutt. Ha en fin dag med lek og moro når dere har tid til det. Januarutfordringen finner du hos Frodith, HER!

DANS, dag 15

 

 

En av de vakreste dansene jeg vet, er tranedans. De store fuglene seiler inn over landskapet og danser sammen i våren.

 

Nydelige farger har de også og tropetlyden kan høres fra lang avstand.

Så danser de med og for hverandre, eller de bare danser for seg selv. Et like vakkert skue hvert år, men det er enda en stund til de kommer ved Hornborgasjøen. I mai en gang! Da er det vår.

Men først får vi danse oss gjennom vinteren! Flere innlegg i Frodiths janaurmoro om dans finner du HER!

HENDER, dag 13

Hender kan være varme, eller kalde! Kong Vinters fingre er fulle rimfrost og kulde, der de strekker seg etter deg i vinteren. Husk å kle deg godt og bevege deg mye ute i den kalde tiden, for ingen av oss vil sitte fast i disse fingrenes iskalde grep!

Frodiths januarmoro finner du HER!

BLÅ, dag 8

Blåmandag, blå dag eller bare fargen blå? Her var det blå himmel i går. Snø og skog føltes blå.

Aldeles praktfullt, spør du meg. Jeg har det så fint med snø og vinter.

I dag er det ikke så blått, Vi har en del tåke, men magisk rimfrost. Men jammen kom ikke fargen blå fram i tåka også. Se de glitterremsene da. De har edderkoppen laget. Frodiths januar utfordring finner du HER!

KULDE, dag 7

Kulde var ordet, og jammen har vi det i årets første måned.

Jeg ville blåse såpebobler og få de til å fryse der ute, men nei, det gikk ikke. Snøen her er ganske så kornete så det ble med forsøkte. Jeg hentet glasskulen min! Jeg la et hvitt klede over en vase og la kulen ned så den ikke trillet sin vei. Så ble det iskuler, selv om det var juks.

Utrolig gøy å fotografere i kulda også. Med en soloppgang sammen med det kalde, blir det finfint synes jeg.

Bildet til venstre tok jeg gjennom vinduet. Skittent vindu!!! Men jammen ble det som et julekort.

Frodiths januarutfordring finner du HER.

SNØMANN, dag 5

Hei du! Kan denne figuren regnes som en snømann tro? Det er jo alt for kaldt til å lage virkelig snømenn nå.

Jeg lagde først en i papir, men så skulle jeg ut og mate fuglene. Der lå det små kunstige epler i snøen etter en juledekorasjon.

Plutselig smilte denne figuren til meg, med eple som nese!

Det ble en flat snømann, men det får duge Frodith. Du finner hennes januarutfordring HER!