Det nærmer seg…

Hva nærmer seg? Påske selvfølgelig. Papirfigurene mine fra i vinter, fikk plutselig lange ører! De ble påskeharer.

En blomsterdekorasjonsskål fikk gulmaling på utsiden denne gangen. Ja, det går fint å bytte farge. Jeg maler den etter lyst og innfall. Med akryllfarger går det fint. Når jeg vil ha blått til sommeren eller rødt til jul, lilla eller grønt, så legger jeg den bare i vann og skurer i vei med en skrubb til gammel maling er vekk. Så er den blank å fin en stund, til jeg igjen maler den.

Påskepynt eller vårpynt om du vil, må til hos meg, og det behøver ikke koste stort. Da jeg var liten blåste vi opp ballonger og dekket dem med biter av avispapir. De ble så fine da vi etterpå stakk hull på ballongen og  skar dem i to. Her har jeg jukset litt, for jeg hadde et sånt diger egg som jeg kjøpte på salg etter påske i fjor. Men jeg ville ha den avispapirstilen. Nå er de fulle av våt lim og papir. Hvor mye jeg skal pynte dem, vet jeg ikke enda, men noe blir det nok.

Påskeharene nesten hopper og spretter her av forventning. De vil så gjerne være med i våren. Jeg gleder meg til fortsettelsen, og det gjør visst de også.

10 kommentarer
    1. Det er så artig å se hva du lager. Du er så flink til dette, så jeg får nesten lyst til å lage noe selv 😉 Jeg er litt treg med sånn selvlagd, så jeg nyter heller å se på det du lager jeg 🙂❤

    2. Så artig. Kreative deg. Det er artig å se hva du finner på. Og stemningene får du veldig fint fram, følelsen av årstidene. Får lyst til å gjøre noe sjøl også. Klem :))).

    3. Nå fikk jeg lyst til å begynne å pynte til påske. Få inn litt friske og fine farger. Selve påsken i år er jeg ikke hjemme, så da må jeg jo pynte før…Drar til Danmark i påsken nemlig 🙂

      1. Synes vi kan begynne litt med kvister, en og annen kanin og litt egg jeg. Tiden går jo så fort, og vi skal jo nyte det også. God tur til Danmark når det er tid for det. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg