Farge egg…

Ja, si det? Hva skjer? Jeg føler at jeg bare går å venter om dagen, venter på hva det nå er som skal skje. Koronasmitte, koronatider, koronafremtid, koronaliv….. Ikke vet vi hvor lenge vi skal leve i denne unntakstilstanden, og ikke vet vi når ting skal gå tilbake til normalen. Om det blir normalt etterpå, er også et spørsmål. Men det nytter ikke å gruble over alt dette. Vi får leve en dag av gangen og forsøke å ikke bekymre oss for mye. Jeg har malt egg til påske og det er i hvertfall koselig. I går blåste jeg ut fem egg til, så nå er det mulighet for å lage enda mer nytt med farger, løkskall eller planter, teip og maleskrin. Det er så gøy synes jeg. Eggeskallet tar farge så fint, at jeg skulle ønske jeg hadde et digert strutsegg. Joda, jeg har kunne kjøpe meg det, men når det koster over 250 kroner for et sånt egg, så blir det med tanken. Hønseegg gjør nytten de også.

Jeg har brukt netting som løk og sitroner er pakket i, og det ble jammen fine, dekorative egg på et blunk. Kokt med løskall fikk de fine farger.

Sånn går nå dagene i koronaland. Å se på noe vakkert gir glede, så sett i gang å farge egg du også.

 

10 kommentarer
    1. De blir så fine 🙂 Ser ut som små gull-egg. Kanskje du blir RIK 🙂 Nå er det snart påske-ferie. Gleder meg jeg, til å bare slappe av, gå tur, kanskje filme litt på privaten også, bli bedre til det 🙂 Ha en fin kveld Natheless <3

      1. Ja, de blir så søte synes jeg. Snart påskeferie og jeg skal finne fram noen kyllinger og kaniner til helga. Det blir koselig. Klemsiklem 🙂

    2. Så fine egg….herlig glede…
      Vel…..den normalen vi hadde før Korona vil vi kanskje aldri få tilbake. Jeg tror at det blir annerledes..Det er mine tanker.

      1. Ja, det er bare å prøve seg fram. Skikkelig gøy. Koronatiden er ikke lett og etterpå får vi nok oppleve et annerledesliv da også. Vi får ta en dag av gangen. I dag skal jeg pynte til påske med gult. Gleder meg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg