Noen ganger er vi på feil plass, til feil tid. Sånn har det vært med svanene våre nede i vika. Først ble noen av de spist av ørn i vinter. Restene ligger i vannkanten. Nå som de skulle legge egg og formere seg, skjer det annet. De har vært så flinke å bygge rede. Men hva skjer? Feil igjen. Lavvann, veldig lavvann. Når floa kom, så ble hele redet oversvømt. Men det ser ut som om de har startet på nytt et tryggere sted. Godt gjemt inne i sivet. Dit kommer ikke jeg, men det er da ikke viktig. Vi får se om det blir fugleunger litt senere i år…….
Ja, den naturen kan være brutal. Vi har mye svaner i det åpne sundet på vinteren. Mange er nok ikke i form i kulda, så de er lett bytte for havørna da. Men de skal jo også ha mat. Sånn er det. Klemsiklem
Det er ikke greit for våre bevingede venner som holder til ved vann og elver, når vannstanden varierer så voldsomt. Her ved Østensjøvannet er de mer trygge, og lager seg fine og trygge reder inne i sivet hvor egg og unger får være i fred. Ønsker deg en fin torsdag, klems 🥰
Åååå krysser fingre for det!!! 🙂 klems
Ja, håper de går det til. Så koselig med de ungene på vannet! Klemsiklem
Så trist! Så ørn tar svaner. Naturen altså…, er ikke alltid så snill…
Ja, den naturen kan være brutal. Vi har mye svaner i det åpne sundet på vinteren. Mange er nok ikke i form i kulda, så de er lett bytte for havørna da. Men de skal jo også ha mat. Sånn er det. Klemsiklem
Det er ikke greit for våre bevingede venner som holder til ved vann og elver, når vannstanden varierer så voldsomt. Her ved Østensjøvannet er de mer trygge, og lager seg fine og trygge reder inne i sivet hvor egg og unger får være i fred. Ønsker deg en fin torsdag, klems 🥰
Nei, det er ikke alltid lett i naturen. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)
En tøff verden for fugler og dyr. Håper det går bra og at ungene kommer og kan være trygge 🙂 God klem <3
Ja, virkelig. Jeg krysser fingrene for at det går fint etter hvert. Klemsiklem:)