Hal i og dra!

Å klatre i fjell, har alltid fasinsert meg. Jeg har hatt mot og iver til å å forsøke, men jeg eier ikke krefter til å gjennomføre det. Der har jeg alltid hatt min begrensning. Noen ganger må man bare innse at det ikke er mulig. Andre sier de ikke våger, og det er ærlig det også. Vi har alle våre begrensninger av og til. Men jeg “haler og drar” likevel i livets utfordringer. Jeg biter meg fast og sparker i fra, for noe vil jeg så inderlig, at jeg føler at jeg er sterkene enn jeg egentlig er. Mot kalles det vel, og driv! Det er bare å ta nye tak og komme seg opp og fram, eller ned igjen når det trengs.

Det er ganske så lett å gå nedover en fjellvegg med et tau som hjelp, eller rappelere som det vel heter. Jeg har gjort det, så der har jeg bittelitt erfaring. Trodde det skulle være supervanskelig og være farlig for en som ikke er så sterk i armene. Men det klarte jeg fint, og var stolt av det.

Men å komme seg opp igjen med tau???? Det er en skikkelig utfordring, og jeg klarer det slett ikke. Så der må jeg gå rundt fjellet, om jeg skulle komme ut for sånne utfordringer.Kanskje vil jeg finne en enklere vei å komme opp til toppen, på baksiden av fjellet? Nye veier i et nytt år. Sett bena bestemt i bakken og jobb videre!

Så kom igjen, vi skal møte det nye året med futt og fart. Opp og fram skal vi, eller ned for en veldig bratt bakke. Om vi tenker at tauet er en som hjelper oss, så går det bra. Sammen er vi dynamitt.:)

18 kommentarer
      1. Nei, vi har alle våre drømmer og utfordringer. Det gjelder bare å finne sitt eget. Veldig fint å tenke på utfordringer som man virkelig klarer å gjennomføre. Spennende skal det bli! 🙂

      1. Nei, ikke alle vil utsette seg for sånt. Jeg har rappelert og det var faktisk kjempegøy, for meg. Men andre jeg var sammen med den dagen, valgte å gå den bratte stien ned selv om det var langt. Fint å kunne si nei til ting også synes jeg. Klemsiklem i kvelden 🙂

    1. Herlig !!!

      Ja jeg har også klatret i vegg og rappellert 😀 Det er tøffe greier 🙂

      Vi møter det nye året med sterkt håp og godt mot!

      klem

      1. Da vet du hva jeg snakker om! Tøft å stå på kanten av et fjell og forberede seg til å sette bena utfor. Mot er ikke dumt i det nye året og håp! Klemsiklem:)

    2. Fantastisk.. har nok mye erfaring med det der.. men er lenge siden. Rappelering er spennende… blir nesten fristet av det innlegget ditt…. 😀

      1. Takk du. Ja, jeg synes det var spennende og en opplevelse, men det er ikke ofte jeg er i sånne settinger at jeg kan være med på sånt nå. Men det er et godt minne for meg. Aldri for sent å prøve igjen en gang siden heller. Mestringsfølelse er godt. Klemsiklem i kvelden. 🙂

    3. Herlig herlig….klatre i trær var morsomt synes jeg. Men bratte fjell er ikke noe for meg…Artig….Takk for god motivasjon…Klem.

      1. Ja, klatre i trær gjorde jeg mye før, men det er det en stund siden jeg har gjort gitt. Kanskje det er noe jeg skal forsøke igjen+? kan bli fine bilder om man kommer seg litt opp fra bakken. 🙂 Klemsiklem 🙂

    4. Stilig fjellklatrer det her 🙂 Liker å klatre..men aldri prøvd med tau i sånne høye fjell.. Noen “nye veier” kan det være lurt å prøve seg på… Ønsker deg ei fin ny uke <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg