Jeg har deltatt!

Påsken i år har vært veldig rar, men da har det for meg vært viktig å finne på noe gøy. Vanligvis er ikke vi hjemme i påsken, men i år ble det jo sånn. Da ble det litt mer på nett også, og der dukket det opp mye artig. Jeg har vært med i en strikkekonkurranse for Norgesglass. Nei, jeg vant slett ikke, men så gøy det var å være kreativ. Det ble tegning av mønstre og forsøk for å få det til. Jeg likte best det glasset som fikk en harepus til pynt. Søsteren min likte også det, så hun ønsket seg like godt et sånt trekk til burdagen sin til høsten.

Så var jeg med i Rema 1000 tipset. Hvorfor ikke, tenkte jeg. Jeg feide inn en film om det å male egg med løk. Ikke lenge etter fikk jeg mail med gratulasjoner. 1000 kroner i gavekort i matbutikken er jo herlig.Filmen finner du inne på Remas sider, men den er ikke merket med navnet mitt der altså. Der inne er vi alle like, nemlig deltakere.Du finner filmen min og mange andre her: Rema

Det var en skrivekonkurrranse om det å være isolert på fjesbokas forfatterside. Joda, der er jeg også med, men den er ikke avklart på en stund enda. De fikk inn 300 tekster, så nå har de litt å lese i den forfatterklubben.

Det ble deltakelse i en brødkonkurranse. Ja, brød. Opplysningskontoret Brød & Korn ville ha et påskebrød. Jeg brukte fantasien og lagde et brød med mandler og havregryn i. Det ble så godt og kom til finalen.

Nei, jeg vant ikke, men det gjør da ikke noe det heller. Jeg fikk brukt hodet, bakte og fikk god omtale etterpå. Litt premie blir det vel også etterhvert. Så stolt. Her viser de at de har bakt mitt brød. Du finner oppskriftene til vinnerbrødet og de andre finalistene her: Brød & Korn

Til slutt var det Hjemmet. Der er kaken min fra i vår med i ukens blad. Jeg har ikke sett det enda, men folk har fortalt meg at de har sett det! Så her får du oppskriften til den om du vil. Kaken ble bakt til en skriveklubb jeg er med i. Der har vi mottoet kreativitet, lekenhet  og pågangsmot i år. Det passer jo fint i disse koroantider. Påsken har vært rar, men også gøy! Nå venter snart hverdagen igjen, og hva den vil bringe aner vi ikke. Jeg tror det viktigste er å ta en dag av gangen.

12 kommentarer
    1. Så moro å være med i konkurranser! Og den ene vant du jo til og med! Syns denne påska har vært kjemperar – sliter med å godta….. men – jeg er jo (ikke) tøff! Mange gode klemmer <3

      1. Ikke så tøff jeg heller, men ved å være kreativ har jeg funnet glede i påsken. Det har blitt turer i skog og mark også og det gir ro. Trist at vi har det sånn, men vi klarer det om vi holder ut. Klem til deg.

    2. Jøss, så mye gøy du har vært med i 🙂 Herlig. Det er moro å være kreativ, og kan man være med i noen konkurranser med det så er jo det gøy også 🙂 Skal se på den på Rema jeg 🙂 klemmer <3

    3. Utrolig hva du har rukket og fått til i påsken. Kjempefint dette. Og kaka har jeg sett. Ser så god ut. Brødet virker helt topp altså..Så morsomt. Ha en fin dag videre, kreative du…Klemmer.

    4. Gratulerer gratulerer!

      Du verden så kreativ du har vært i påsken! Gode tips – brød og kake 😀 Mmmmmmmmmm Herlig, natheless 😀

      God klem og gode ønsker for dagene fremover <3 klemsiklem

      1. Tusen takk. Artig å være med på sånt, når det ikke skjedde så mye annet. Nå er det liksom tilbake til hverdagen, men hvilken hverdag. En dag av gangen tenker jeg. Klemsiklem:)

    5. Ganske vanlig påske her(etter jeg ble syk..før var vi mer på fjellet og sånt ) ..små turer i nærheten er koselig det også… Du lager jo så mye fint og tar di vakreste bilder av det.. og her var det mye kreativt.. og du gjennomfører det så pent og delikat..hurra for deg … Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg